معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش:

سالانه حدود 35 هزار دیر آموز در پایه اول ابتدایی شناسایی می شوند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش گفت : سالانه حدود 35 هزار دیر آموز در پایه اول ابتدایی شناسایی می شوند و دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه و محروم نقش مهمی در آموزش زبان معیار به دانش آموزان ایفا می کند.

کد مطلب: ۴۹۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا - استان چهار محال وبختیاری محمد دیمه ور با اعلام این خبركه سالانه حدود 35 هزار دیر آموز در پایه اول ابتدایی شناسایی می شوند گفت: با کمک سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقداماتی در مورد محتوای آموزش وتوانمندی معلمان دانش آموزان دیر آموز انجام گرفته است.

وی طرح تدبیر را یکی از طرح های مفید در مدارس عنوان کرد وتصریح کرد : طرح تدبیر شاخص های ارزیابی ،توانمندی وبرنامه محور شدن مدیران را در بر دارد .
دیمه ور تصریح کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین دانشگاه فرهنگیان وآموزش وپرورش استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این تعامل در امر آموزش نیروی انسانی توانمند نقش بسیار زیادی خواهد داشت.
وی با اشاره به این که دوره پیش دبستانی نقش پیشران در دوره ابتدایی را برعهده دارد ، اظهار کرد : دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه و محروم نقش مهمی در آموزش زبان معیار به دانش آموزان ایفا می کند.
دیمه ور با بیان این که طبق اساس نامه آموزش وپرورش دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی وغیر اجباری است ،افزود: با انتقال سنجش به دوره پیش دبستانی وقبل از ورود به ابتدایی بسیاری از مشکلات دانش آموزان کاسته ونیازی به سنجش در پایه اول ابتدایی نیست .
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت:در بحث انسداد بی سوادی در استان موفقیت های بسیار خوبی صورت گرفته است واین امر جز افتخارات آموزش وپرورش است .
وی عنوان کرد: بخشی از هزینه های تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل از طریق موسسات مردم نهاد تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار