مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری البرز :

آموزش مهارتی بیش از 2500 دانشجو در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دختران کرج

خبر گزاری پانا:مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری البرز گفت: دو هزار و 500 نفر دانشجو در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دختران کرج در هشت رشته تخصصی آموزش مهارتی را فرا می گیرند.

کد مطلب: ۸۷۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ مریم سادات سیادت جو در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دختران کرج با بیان اینکه این آموزش ها در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار انجام می‌شود، گفت: این مرکز یکی از معدود مراکز آموزش و توانمندسازی دختران در هشت رشته تخصصی است که فرصتی مناسب برای اشتغال و کارآفرینی می باشد.
وی با بیان این نکته که، مهارت های فنی و حرفه ای می تواند به اشتغالزایی دانشجویان نیز کمک کند، خاطر نشان کرد: شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه های اقتصادی و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء مهارتهای حرفه ای تا سطح مهارتهای جهانی از دیگر اهداف این آموزشکده مهارت فنی و حرفه ای است.
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کرج نیز با ارائه گزارشی از فعالیت این مرکز گفت: رشته های کامپیوتر، گرافیک، حسابداری، معماری، مربی کودک، هنرهای تجسمی با گرایش نقاشی، صنایع دستی با گرایش فرش دستباف و طراحی دوخت لباس از جمله رشته های تخصصی در این مرکز است.
مهنازاکبری در خصوص اهداف رشته های فنی و حرفه ای گفت: یكی از اهداف اصلی رشته های فنی و حرفه ای آموزش مهارتهای مورد نیاز بازار كار به نیروی جوان و مستعدی است كه می باید موتور محركه اقتصاد و صنعت باشند و در آینده در فعالیتهای صنعتی و بازار كار مشغول شوند، تطابق هر چه بیشتر این آموزشها با نیازهای بازار كار شاخص مهم موفقیت این نهادها و مراكز آموزشی است.
وی تاکید کرد: تمرین و ممارست هنرجویان در انتقال دانش های نظری به عرصه تولید و ساخت و تولید ابزار و لوازم متعدد مطابق با سرفصلها و عناوین كتب آموزشی از جمله فعالیتهای مشهود در هنرستان های فنی و حرفه ای است.
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کرج گفت: در كارگاه های این مراكز شاهد فعالیت دانشجویان و هنرجویانی هستیم كه برای تلفیق هر چه بیشتر دانش نظری با مهارتهای عملی خویش تلاش می كنند تا از رهگذر این تلفیق ضمن ارتقاء كیفیت آموزش تجربه ای ارزشمند برای بازار كار آینده اندوخته و محصولاتی را نیز تولید كرده و یا در بعضی از رشته ها خدماتی را ارائه کنند که طعم تولید محصولاتی هر چند ساده ازجمله خاطرات ارزشمند و شیرین هر دانشجویی در این مراكز است.
وی تصریح کرد: اهداف بلندمدت این مرکز، تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام آموزشی و بازار كار، ارتقاء كیفیت آموزشی با رویكرد آموزش تولید محور، ایجاد زمینه مناسب آموزشی بر مبنای نیازهای مهارتی شغلی با هدف تلفیق دانش نظری و مهارت عملی، دستیابی به مهارتهای موردنیاز از مسیر خودآموزی، استفاده بهینه از منابع و امكانات و افزایش بهره وری از جمله مواردی است که در چشم انداز این مرکز پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار