معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی؛

4 هزار نفر در مسجد جامع گوهرشاد معتكف خواهند شد

خبرگزاری پانا: معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی از اعتكاف بیش از 4 هزار نفر در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمود ممتاز در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سیزدهم رجب و آغاز ایام پرفضیلت ایام‌البیض 4 هزار و 5 نفر در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی معتكف خواهند شد.

وی تصریح كرد: یك‌هزار و 891 برادر و 2 هزار و 114 خواهر در این دوره از اعتكاف شركت كرده‌اند كه از این تعداد 357 نفر غیر ایرانی هستند.

ممتاز با بیان اینكه، یك‌هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در طول سه روز ایام اعتكاف به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت می‌پردازند، اذعان داشت: 300 نفر نیز برای انجام اقدامات بازرسی، هدایت و راهنمایی، كمك به حمل و نقل وسایل مجاز معتكفان، آمارگیری از اتوبوس‌ها و معتكفان، كنترل و مطابقت كارت‌های شناسایی در ابتدای زیرگذر بسیج شده‌اند.

معاون اماكن متبركه امور زائران آستان قدس رضوی افزود: مسقف‌كردن صحن مسجد جامع گوهرشاد، نظافت، شست‏وشو و مفروش‌كردن طبقه منهای یك رواق امام خمینی(ره)، استقرار گلدان، نصب بنر و فضاسازی محیطی، پیش‌بینی تداركات لازم برای استحمام و استقرار كلمن‌های آب سرد، پذیرایی با غذای گرم در افطار و سحر، استقرار لیوان یك ‎ بار مصرف و سطل غبار در محل‌های مورد نظر از اقداماتی است كه برای رفاه حال معتكفان انجام شده است.

وی ادامه داد: استقرار دو پایگاه برای اورژانس ویژه خواهران و برادران و مركز پاسخگویی به سئوالات در رابطه با امور اجرایی و خدماتی از دیگر اقداماتی است كه برای این ایام دیده شده است.

یادآور می‌شود، بیش از 80 هزار نفر متقاضی اعتكاف در حرم مطهر رضوی بودند كه 4 هزار نفر به قید قرعه در مسجد جامع گوهرشاد معتكف شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار