مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی:
سازمان دانش آموزی یکی از بستر های مناسب برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است
مهارت های اجتماعی دانش آموزان را مقابل آسیب ها بیمه می کند
تبریز (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به رسالت های سازمان دانش آموزی در افزایش مهارت های دانش آموزان این سازمان را یکی از بسترهای مناسب و ارزشمند برای تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش عنوان کرد.
صمد علیزاده در آیین تجلیل از مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی نقش معلمان و مربیان در تربیت اجتماعی دانش آموزان را یادآور شد و گفت: مربیان پرورشی در مدارس به لحاظ این که در خط مقدم سنگر تعلیم و تربیت کار می کنند و در ارتباط نزدیک با دانش آموزان هستند وظایف خطیر و مهمی نسبت به نیروهای ستادی برعهده دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه مطالعات تحقیق نشان می دهد که متوسط گفت و گو بین اعضای خانواده در کشور در یک شبانه روز ۲۰ دقیقه است و این زنگ خطری است که به صدا درآمده و لزوم ارتقاء مهارت های اجتماعی دانش آموزان را که جزو وظایف ذاتی سازمان دانش آموزی است بیش از پیش آشکار می کند.
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در نگاه علمای گذشته، تعلیم و تربیت دارای سه ضلع مدرسه، دانش آموز و خانواده بود ولی در عصر حاضر این سه ضلعی به چهار ضلعی تبدیل شده که مدرسه، خانه و جامعه سه ضلع آن را جامعه تشکیل می دهند و فضای مجازی دیگر ضلع آن است.
علیزاده ادامه داد: هدف غایی ما تربیت دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است و این محقق نمی شود مگر این که معلمان و مربیان بیش از پیش احساس وظیفه کنند.
وی تاثیر فضای مجازی بر تربیت دانش آموزان را غیر قابل انکار دانست و گفت: فضای مجازی علاوه بر این که می تواند مفید باشد می تواند مخرب هم باشد لذا نباید از ظرفیت این فضا در امر تربیت غافل شد و جوانان را در این فضا بدون ایمن رها کرد.
مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه خطاب به مربیان و کارشناسان این سازمان گفت: این سازمان یک نهاد عمومی غیر دولتی است و فقط یک نهاد تشریفاتی نیست و دارای ظرفیت های بسیار بالا برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است و لذا از شما مربیان و کارشناسان می خواهم تا بیش از گذشته در معرفی پتانسیل های این مجموعه در نواحی و مناطق و مدارس و بین دانش آموزان و معلمان تلاش کنید.
علیزاده اضافه کرد: مربیان پیشتاز نمی توانند نسبت به مسایل اخلاقی و اتفاقات جامعه بی تفاوت باشند و با خونسردی از کنار آن رد شوند و بر خود وظیفه می دانند تا دانش آموزان را حمایت کنند که اگر حمایت نشوند به سنگر دشمن خواهند رفت.
وی جریان سازی فکری و فرهنگی در تمامی فعالیت های پرورشی را ضروری خواند و گفت: وقتی که ما بتوانیم دانش آموز نماز خوان و کتاب خوان و یا فردی که به مقدسات از جمله پرچم کشور احترام بگذارد تربیت کنیم آن وقت است که می توان گفت در کار خود موفق بوده ایم.
ارسال دیدگاه