طرح مدارس جامع محیط زیستی در کشور اجرا می شود

خبرگزاری پانا:مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از اجرای طرح مدارس محیط زیستی در کشور خبر داد .

کد مطلب: ۸۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد قیومی عصر دوشنبه درکارگروه تخصصی آموزش همگانی محیط زیست که با حضور دستگاه های اجرایی استان در اداره نوسازی لرستان تشکیل شد،افزود :تفاهم نامه ای مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش امضا شده است و پیرو این تفاهم نامه و اجرای احکام برنامه پنجم توسعه کشور و آیین نامه اجرایی بند الف ماده 189 این قانون ˈ دستور العمل و شیوه نامه مدارس جامع محیط زیست در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: استفاده از انرژی های پاک، صرفه جویی در مصرف انرژی ، آموزش های زیست محیطی ، بازیافت زباله های مدارس از جمله مواردی است که مدارس محیط زیستی باید به آن توجه کنند و فعالیت های این مدارس پایش خواهد شد.

قیومی تصریح کرد : در راستای اموزش درست مدارس در این زمینه برای نخستین بار مباحث محیط زیست به کتابهای درسی وارد شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست افزود: این مباحث درکتاب های استان شناسی مقطع متوسطه مباحث محیط زیست قرار گرفت که مرحله بعد به کلاس های دوره ابتدایی هم ورود پیدا خواهند کرد تا دانش آموزان در همان مقاطع ابتدایی با فضای محیط زیست آشنا ودر راستای حفاظت محیط زیست عمل کنند.

قیومی گفت: احترام به طبیعت بخش مهمی از زندگی بشریت است و بهترین روش برای ترویج آن در جامعه فرهنگ سازی از طریق دانش آموزان می باشد که می تواند سرآغاز مطلوبی برای زیستن بهتر باشد.

مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور گفت: همچنین تفاهم نام ها ی که با وزارت علوم وتحقیقات وصداوسیما انجام گرفته کارهای خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست انجام گرفته است که باید در استانها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست در دروان قبل از انقلاب برعهده اداره شکاربانی بود گفت: بعد ازانقلاب این اداره به نام سازمان حفاظت محیط زیست تغییر یافت.

قیومی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه سنگینی است که علاوه بر سازمان حفاظت محیط مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی را می طلبد، افزود: آسیب های محیط زیست تمام زندگی انسانها را تحت شعاع قرار می دهند.

وی در ادامه به ظرفیت استان لرستان در زمینه منابع طبیعی ومحیط زیست اشاره کرد وگفت:30 درصد از رودخانه های کشور و25 درصد از پناگاههای تنوع زیستی درلرستان وجود دارد که نیاز است که حفاظت از منابع طبیعی این مناطق بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور درادامه افزود : همچنین مقرر شده است درصورت انتصاب مدیران دراستانها 12ساعت آموزش محیط زیست به مدیران ارائه شود.

قیومی درادامه تصریح کرد: تمام دستگاه ها باید 3درصد از اعتبارات دستگاه ها برای آموزش برنامه های درراستای حفاظت محیط زیست اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار