جشن وحدت و محفل انس با قرآن در مسجد نور کنگان برگزار شد

بوشهر،کنگان(پانا)_ مراسم باشکوه جشن وحدت و محفل انس با قرآن با حضور مسئولین شهرستان و ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت در مسجد جامع نور کنگان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن وحدت و محفل انس با قرآن در مسجد نور کنگان برگزار شد

شیخ محمد جمالی امام‌جمعه اهل سنت کنگان، میلاد باسعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند بزرگوار ایشان حضرت امام جعفر صادق(ع) و ایام پر برکت وحدت را تبریک گفت و اظهار کرد‌: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر و فرصتی ایجاد شده تا در چنین مراسماتی گرد هم جمع شویم و برای همبستگی و انسجام امت اسلامی گام و قدم برداریم.
وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی هرروز با توطئه‌های جدید به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه در میان مسلمین هستند. در طول این چهل سال دسیسه‌ها و ترفندهای دشمنان بی‌ثمر بوده و از این به بعد هم با وحدت و اتحاد همه فتنه‌های آن‌ها نقش بر آب شده و جز همبستگی بیشتر ملت ما نتیجه دیگری عاید آن‌ها نخواهد شد.
وی وحدت و همبستگی را مایه عزت و سرافرازی مسلمین خواند و گفت: تفرقه و شکاف در صفوف مسلمانان مایه شکست و نابودی است. انقلاب ما در سایه همدلی و اتحاد به ثمر نشست و با اتحاد و یکدلی در هشت سال دفاع مقدس شکست و ذلت را بر بدخواهان و دشمنان تحمیل کردیم.
امام‌جمعه اهل سنت کنگان با اشاره به اینکه امنیت و آسایشی که اکنون در کشور ما حاکم است بسیاری از کشورهای همسایه حسرت آن را می‌خورند، افزود‌: امنیت موهبت بس بزرگی است که در سایه‌سار دوری از تفرقه و چنگ زدن به ریسمان وحدت حاصل شده است.
وی متذکر شد: نکته دیگر اینکه ما در جامعه اسلامی باید به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم و اجازه ندهیم احدی به اعتقادات و مذهب دیگری بی‌احترامی کند. بی‌گمان اهانت و توهین به اعتقادات دیگران موجب تفرقه و افتراق و در نهایت موجب ضعف و درماندگی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودی امام‌جمعه اهل سنت کنگان، هفته وحدت را از افتخارات و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این هفته مزین به میلاد پیامبر خوبی‌ها و پیامبر مکرم اسلام (ص) شده است. پیامبری که وجود نازنینش کانون توجه و محبت همه فرق‌های اسلامی است.
وی گفت: میلاد پیامبر میلاد کرامت، میلاد وحدت، میلاد هدایت و رحمت و برکت است. در اهمیت نعمت وجود بی بدیل پیامبر می‌توان گفت که خداوند سبحان نعمت وجود حضرتش را منتی برای بشریت بیان کرده است.
امام‌جمعه کنگان افزود: باز در عظمت نعمت پیامبر همین بس که خداوند او را رحمت للعالمین نامیده است.
وی در پاسخ به معرفی کردن اسلام به‌عنوان دین خشونت توسط دشمنان اسلام گفت: پیامبر بااخلاق کریمه‌اش وقتی مکه را فتح کرد عفو عمومی صادر کرد؛ اما امروز دشمنان ما گروه‌های تکفیری را به راه می‌اندازند و با این دسیسه ها و فتنه‌ها اسلام را مظهر خشونت معرفی می‌کنند. همان‌گونه که پیامبر با خلق عظیمش توانست بزرگ‌ترین تمدن و فرهنگ بشریت را از آن اسلام کند. اکنون نیز با تأسی به پیامبر می‌توانیم جاهلیت مدرن را شکست دهیم.
نوروزی فرماندار کنگان از برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن ابراز خوشحالی کرد و گفت: محافل انس با قرآن که با استقبال گرم دوستداران قرآن و کلام وحی همراه شده است در این ایام موجب همدلی و انس و محبت است.
وی بابیان اینکه هرچقدر به وحدت بها بدهیم غبار تفرقه کم‌‌تر شده و رخت بر خواهد بست افزود: برای تحکیم وحدت ضرورت دارد که نقاط قوت را برجسته و نقاط ضعف را کمرنگ نشان و جلوه بدهیم.
گفتنی است اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح المجد در مدح رسول‌الله (ص) و قرائت قرآن توسط قاری نوجوان ابراهیم توانچه و قاری ممتاز و بین‌المللی سعید پرویزی از برنامه‌های ویژه و مورد توجه این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار