سرپرستان مدارس شبانه روزی شهرستان دیواندره تشکیل جلسه دادند
دیواندره(پانا)-با حضورمعاونین آموزشی و پرورشی و کارشناسان مقطع متوسطه ی اول و دوم ، ارزیابی عملکرد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشاور امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان دیواندره و در راستای تعالی مدیریت مدارس شبانه روزی سرپرستان این مدارس در جلسه ای در محل سالن جلسات کانون شهید رشیدیان گردهم آمدند.
با حضورمعاونین آموزشی و پرورشی و کارشناسان مقطع متوسطه ی اول و دوم ، ارزیابی عملکرد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشاور امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان دیواندره و در راستای تعالی مدیریت مدارس شبانه روزی سرپرستان این مدارس در جلسه ای در محل سالن جلسات کانون شهید رشیدیان گردهم آمدند.
کریمیان معاون آموزشی در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات همه همکاران شاغل در مدارس شبانه روزی عنوان کرد: شما سر پرستان وظیفه ی سنگینی را در قبال دانش آموزان مدارس شبانه روزی بر عهده داریدکه آنهم انجام وظایف آموزشی، تربیتی اخلاقی و دارا بودن صبر و بردباری در برابر بسیاری از مسائل است چون شما نقش والدین این دانش آموزان را در زمان حضور آنها در شبانه روزی دارید.
وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: دنیای امروز دنیای تحولات و تبادل اطلاعات سریع است لذا آنچه سبب کار آمدی ما در این عصر می شود داشتن خلاقیت و دانش است لذا وظیفه ی شما سر پرستان هم به عنوان معلم و هم به عنوان اولیا دانش آموزان در مدارس شبانه روزی در خصوص داشتن ابداع، نوآوری، به روز بودن، تعهد کاری، عشق به انجام وظایف و دلسوزی دو چندان می شود.
کریمیان در این جلسه با بیان اینکه امروز عصر تبادل فرهنگ هاست واینکه داشتن انگاره ی مثبت سبب تغییرات اساسی و دائمی می شود عنوان کرد: شما سرپرستان باید با علوم روانشناسی، اجتماعی، رفتاری، هیجانات دانش آموزان، نحوه برخورد صحیح با آنها، نحوه برخورد با والدین آنها و رویه های درست در انجام وظایف آشنایی داشته باشید که این امر خود زمینه ساز بهبود کیفیت فعالیتهای شماست.
معاون آموزشی در پایان سخنانش با بیان اینکه سعی همه ما باید رشد و ارتقاء دانش آموزان باشد عنوان کرد: سعی کنیم همه دانش آموزان را در جریان عمومی زندگی قرار دهیم تا سبب تعلیم و تربیت صحیح و پویایی آنها شویم که این امر هم جز با تلاش جمعی همه ی شما صورت نمی پذیرد.
در ادامه سخنان معاون آموزشی، معاون پرورشی و کارشناسان آموزش متوسطه اول و دوم، ارزیابی عملکرد و آسیب های اجتماعی هم ضمن تقدیر از زحمات سر پرستان مدارس شبانه روزی مواردی از قبیل بر قراری نظم و انضباط در مدارس شبانه روزی، بیان انتظارات خود برای دانش آموزان، داشتن برنامه های متنوع به منظور پر کردن خلا عاطفی دانش آموزان، کنترل ورود و خروج آنها، رعایت نظام آراستگی، اعلام شیفت کاری سرپرستان، بهره گیری از فضا های آموزشی نزدیک برای زمان مطالعه در صورت امکان، استفاده از رسانه ها بخصوص تلویزیون، عدم تعطیل نمودن اجباری شبانه روزی در پنج شنبه و جمعه ها، برگزاری جلسات ماهانه با نمایندگان خوابگاهها، توجه به مسائل اخلاقی و دینی دانش آموزان، نظارت بر آشپزخانه، ایجاد فضایی آرام و روح بخش ، توجه به بوفه ی مدارس بر اساس دستور العمل های تعیین شده ، بررسی مشکلات و دغدغه های دانش آموزان، برگزاری جلسات هم اندیشی با اولیاء، ممانعت از بردن تلفن همراه به خوابگاه، مدیریت دانش آموزان در چهارشنبه آخر سال و داشتن برنامه های مدون در خصوص پیشگیری از حوادث را برای سرپرستان تشریح کردند.
گفتنی است در این جلسه هر کدام ار سرپرستان هم دید گاهها و نظرات خود را در خصوص مدیریت بهتر مدارس شبانه روزی بیان کردند که مدیر آموزش و پرورش ضمن جمع بندی مطالب پاسخ های مقتضی را به آنان ارائه داد.
ارسال دیدگاه