رشد 40 درصدی حضور دانش آموزان فارس در جشنواره های مختلف علمی

شیراز (پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: سیاست کلی ما حضور حد اکثری دانش آموزان در جشنواره خوارزمی است و در این راستا نیز موفق به افزایش رشد 40 درصدی شدیم .

کد مطلب: ۸۷۱۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد 40 درصدی حضور دانش آموزان فارس در جشنواره های مختلف علمی

فرهاد اسماعیلی در تشریح برنامه ها و فعالیت های حوزه کاری خود در طول سال تحصیلی گذشته، گفت: برای به نتیجه رسیدن برنامه های حوزه پرورشی و آموزشی در آموزش و پرورش، نیاز به بازه زمانی بین 3 تا 10 سال است که در همین راستا و به منظور دستیابی به اهداف کوتاه مدت در بازه زمانی یکساله، برنامه های متنوعی همچون جشنواره نوجوان خوارزمی ، مسابقات علمی عملی و آزمایشگاه ، مسابقات هنرهای تجسمی ، المپیادهای علمی و کنکور در حوزه معاونت آموزش متوسطه، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه"شاخصی مثل المپیادها ، نوجوان خوارزمی ، هنرهای تجسمی و جشنواره ها را می توان یک ساله برنامه ریزی کرد، گفت: با تبیین وضع موجود و برنامه ریزی توانسته ایم جایگاه استان فارس را در این جشنواره ها و فعالیت ها ارتقاء دهیم ، چنانچه در جشنواره نوجوان خوارزمی و برای اولین بار 3 مقام اول تیمی کشوری در رشته های زبان انگلیسی ، مسابقات آزمایشگاهی و بازارچه کارآفرینی ، دو مقام دوم در درس ادبیات و سازه ها و یک مقام سوم تیم پژوهشی را کسب نماییم.

اسماعیلی با بیان اینکه، فعالیت های آزمایشگاهی نقش تعمیق و تفیهم درس های تئوری را برعهده دارند، گفت: هر اندازه که به فعالیت های آزمایشگاهی اهمیت دهیم،عملا آموزش را قوی تری ، بنیادی تر و عمیق تر کرده ایم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: حضوردرشانزدهمین دوره مسابقه علمی عملی آزمایشگاهی کشور از دیگر فعالیت های سال گذشته ما بود که بر همین اساس با تمرکز بر روی این موضوع و پیش بینی تیمی بسیار حرفه ای متشکل از همکاران درگروه های آموزشی ، سرگروه آموزشی آزمایشگاه و هدف گذاری در این زمینه به موفقیت های خوبی دست یافتیم.

وی افزود: کسب رتبه اول انفرادی کشور، رتبه دوم و مقام سوم تیمی کشوری در پایه دهم ، کسب مقام پنجم کشوری در پایه یازدهم از دستاوردهای حضور دانش آموزان فارس در مسابقه علمی عملی آزمایشگاهی کشوربود که این امر موجب شد فارس در جایگاه استان های برتر کشور قرار گیرد.

وی حضور فعال در نوزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش را از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش فارس در سال گذشته دانست و افزود: در این زمینه نیز پس از سال های ناکامی در کسب جایگاه کشوری، برای اولین بار موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدیم.

وی المپیادهای علمی دانش آموزی را به عنوان یک رقابت نفس گیر علمی درکشور معرفی کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده دراین حوزه نیز موفق به ارتقاء جایگاه فارس از رتبه ششم به چهارم شده ایم که بسیار حائز اهمیت است و این دستاورد نتیجه تلاش مدارس و تعامل ادارات ، دبیران ، مدیران و پژوهشسراها و همچنین گروه های آموزشی در قالب یک کار تیمی در کل استان بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:سیاست کلی ما حضور حد اکثری دانش آموزان در جشنواره خوارزمی است و در این راستا نیز موفق به افزایش 40 درصدی شدیم .

اسماعیلی با اشاره به کسب مقام برتر توسط پژوهشسرای فارس در سطح کشور، گفت: بر اساس ارزیابی کمی و کیفی از شاخص های مختلف عملکرد پژوهشسراها، اعم از شاخص های آموزشی، علمی و اداری، در این حوزه نیز موفق به کسب رتبه برتر کشور شدیم .

اسماعیلی با اشاره به قرارگیری دبیرخانه های فارس درحوزه فرهنگیان در زمره دبیرخانه های مطرح کشور، گفت: در این حوزه نیز در بحث نو آوری های آموزشی خانمها رضیه وجدانی-فرخ زراعتکار ,فرحناز ریاحی زمین هر سه از ناحیه سه شیرازدر محور آزمون عملکرد موفق به کسب مقام اول کشوری شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: در محور آزمون عملکرد،خانمها فرخنده حسینی -زهرا زارع و مژده گلکار از ناحیه یک شیراز نیز مقام سوم کشوری را کسب نمودند .

وی همچنین گفت: در زمینه مشارکت اولیاء ، آقای حمید حسین پور -خانم ها ساناز پوربیرک و آزاده آگنجی. هر سه از ناحیه یک شیراز موفق به کسب مقام دوم کشوری شدند.

اسماعیلی گفت:در حوزه رسانه های پرشمار نیز خانمها شیوا گل افشان-رقیه همایون و فاطمه روستا، هر سه از شهرستان مرودشت ،مقام سوم کشوری را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار