مدیرکل آموزشوپرورش مازندران:
آموزشوپرورش حرفهایترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است
بابلسر (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش مازندران با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش حرفهایترین دستگاه در امر تعلیم و تربیت است، خواستار مشارکت سایر نهادهای تأثیرگذار شد.

عسکری نیکزاد در همایش بین المللی مطالعات برنامه درسی پیش دبستان که امروز با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد، دوره پیشدبستانی را حساسترین و ارزشمندترین مرحله در آغاز دوران تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: «نوآموزان با فطرتی پاک و بیآلایش و روحیه پرسشگری و کنجکاوی وارد دوره پیشدبستانی میشوند و برای ورود به عرصه اجتماع آماده میشوند.»
او افزود: «آموزشوپرورش مازندران به عنوان دستگاه بهرهبردار با نوآموزانی نزدیک به ۴۵ هزار نفر در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین چندین سیاست را در پیش گرفته است.»
مدیرکل آموزشوپرورش مازندران سیاستهای چندگانه این دستگاه راذچنین برشمرد: «مدیریت یکپارچه دوران پیشدبستانی، توسعه کمی با رویکرد عدالت آموزشی و حذف نابرابریها، کیفیتبخشی با تشکیل کمیته و رویکرد توانمندی والدین.»
نیکزاد سیاستهای فوق را برای دستیابی به رشد کودکان در چندین بعد برشمرد: «بعد جسمی برای هماهنگی بیشتر در رشد جسمانی کودک، بعد ذهنی برای تواتمندی کودک در درک و حل مسائل، بعد عاطفی برای توانمندی کودک در دستیابی به خودپنداری مثبت، بعد اجتماعی برای توانمندی کودک در مهارت نه گفتن و نه شنیدن و توانایی برقراری ارتباط با دیگران و بعد هنری برای پرورش توانایی هنری و خلاقیت کودکان.»
او همچنین بر لزوم آموزش والدین برای موفقیت در امر تعلیم و تربیت و مشارکت دستگاههای تأثیرگذار در کنار دستگاه آموزشوپرورش به عنوان حرفهایترین نهاد در امر تعلیم و تربیت تأکید کرد.
در همایش از یادمان دو شخصیت برجسته شعر و ادبیات کودک و تعلیم و تربیت زندهیاد جبار باغچه بان و زندهیاد توران میرهادی رونمایی شد.
ارسال دیدگاه