ارومیه صاحب موزه مجاهدت های خاموش می شود

ارومیه(پانا)-شهردار ارومیه گفت: موزه مجاهدت های خاموش در ساختمان قدیمی رادیو تلویزیون ایران در این شهر راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۸۷۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ارومیه صاحب موزه مجاهدت های خاموش می شود

محمد حضرت پور افزود: این ساختمان که در ورودی ارومیه از مسیر سلماس قرار دارد، متعلق به شهرداری ارومیه است که با همکاری اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان موزه و گنجینه ای برای پاسداشت 40 سال مجاهدت و ایثارگری های حافظان امنیت و آرامش شهر و استان ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه مستندی از عملیات و مبارزه های حافظان امنیت و آرامش برای انتقال به نسل های آینده در معرض دید عموم قرار نگرفته و در راستای زنده کردن یاد و نام شهدای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و سربازان گمنام امام زمان (عج)، ایجاد موزه مجاهدت های خاموش در ساختمان رادیو و تلویزیون سابق در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: ساختمان تاریخی رادیو و تلویزیون سابق ارومیه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده و می توان از این ظرفیت نیز برای راه اندازی موزه بهره برد.

شهردار ارومیه ادامه داد: قرار بود در این مکان، تالار شهر راه اندازی شود که با توجه به ساخت تالار جدید، تصمیم بر ساخت موزه گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار