نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران در شهر قدس

شهرقدس (پانا) - استاندار تهران درنشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهر قدس گفت : یکی از راه های تامین امکانات فرهنگی از طریق اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها است.

کد مطلب: ۸۷۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران در شهر قدس

در ادامه سومین دوره سفر استانی استاندار، نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهر قدس در قالب کارگروه های اجتماعی بانوان، شورای مبارزه با مواد مخدر، فعالان اجتماعی با رویکرد جوانان و با حضور مدیران کل استان و شهرستان در سالن همایش فرمانداری شهرقدس برگزار شد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در رابطه با فرهنگ سازی در جامعه و توسعه برنامه های فرهنگی بیان کرد: یکی از مسئولیت های اداره فرهنگ و ارشاد که قابل تحقق است موضوع فرهنگ سازی در حوزه های اجتماعی و رفتار های هنجاری در جامعه میباشدو از مسائلی که باید در برنامه ششم توسعه کمبود های فرهنگی به آن بپردازند ضرورت ارتقا امکانات فرهنگی و توسعه برنامه های فرهنگی است و یکی از راه های تامین امکانات فرهنگی از طریق اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها هست .

وی تصریح کرد: امروزه دشمن در راستای مسائل فرهنگی نسبت به مسائل اجتماعی فعالتر بوده و با قدرت بیشتر به آن می پردازند لیکن همه ما باید وارد عمل شده چرا که مشکلات فرهنگی بایداز میان برداشته شود و اداره ارشاد با همکاری دیگر دستگاه ها می بایست در این راستا تلاش های لازم را انجام دهند .

وی در رابطه با کمبود مکان های فرهنگی در شهر قدس بیان کرد: متاسفانه این شهرستان با نبود سالن سینما، نگارخانه، سالن تئاتر و کمبود روزنامه ها و رسانه های محلی و مستقل مواجه است.

استاندار تهران تصریح کرد: اداره فرهنگ ارشاد اسلامی می بایست توسعه فضای فرهنگی را در دستور کار خویش قرار دهد چرا که در افزایش نشاط اجتماعی موثر می باشد و از طرفی ماهیت مستقلی که قانون های فرهنگی و هنری مساجد در توسعه فرهنگ شهرستان دارد نیز می تواند در اینجهت نقش بسزایی را ایفا نماید.

/خبرنگار : پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار