جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه دو شهر ری برگزار شد

شهر ری (پانا)-جلسه کمیته پیشگیری با دستور کارارائه طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای سال تحصیلی 98-97 با وحدت و انسجام درون سازمانی در محل آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری برگزارشد.

کد مطلب: ۸۶۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه دو شهر ری برگزار شد

یزدان پناه معاون مدیر کل ومدیرآموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در این رابطه اظهار داشت : مردم مقتدر ایران 40 سال در برابر سلطه جویی ها و استکبارهای آمریکا ایستادگی کردند تا اجازه تسلط را بر زورگویان و مستکبران ندهند و همه در این ایستادگی و مقاومت سهیم اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: از آنجا که بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در شروع سال تحصیلی جدی گرفته شود و هم اکنون یکی از دغدغه ها و مطالبات رهبرمعظم نظام جمهوری اسلامی ایران از مسئولین می باشدو وظایف همه دست اندر کاران امر دو چندان شده و این مهم را باید با حدت و شدت بیش از پیش به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی همه دستگاه ها با توجه به ظرفیت شان کار های خوبی انجام داده اند ولی کافی نیست،چرا که هر روز و هرساعت که می گذرد با توجه به پیشرفت تکنولوزی و ورود فضای مجازی به همه خانه ها، بایستی در این راستا کارهای پیشگیرانه بهتری انجام گیرد تا کمتر قشر نوجوان وجوان که اکثریت جامعه هدف آن را دانش آموزان تشکیل می دهند دچار سردرگمی شده و به بیراهه کشانده شوند.
یزدان پناه از برگزاری همایش های آسیب های اجتماعی با هدف سوء استفاده از مواد مخدر با همکاری رییس پلیس اداره مبارزه با مواد مخدر پایگاه نهم شهرستان ری در مدارس خبر داد و افزود هر کارشناسی در اداره باید پای کار باشد و در شرح وظایف خود برشی از کارهای پیشگیرانه تخویل نماید.
در ادامه حسن زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری گفت: پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و اعتیاد به معنی به کارگیری شیوه ها و اقداماتی است که بتواند آگاهی دانش آموزان و دیگرافراد جامعه را نسبت به پیامد ها و مضرات ابتلا به اعتیاد بالا برده و احتمال گرایش آنان را کاهش داده و از سوء مصرف مواد ودیگر آسیب های اجتماعی جلوگیری نماید.
وی آگاه ‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در خصوص رفتارهای پرخطر و پیشگیری سوء مصرف مواد مخدر را از مهمترین اهداف و رسالت های آموزش و پرورش منطقه عنوان کرد وگفت: با برنامه ریزی هایی که در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش ناحیه دوری صورت گرفته امیدواریم بتوانیم در این راستا راهگشا بوده واین مهم را به سرمنزل مقصود برسانیم.
سپس عباسی مسئول پیشگیری از اسیب های اجتماعی گزارشی از برنامه های انجام شده در این ٤٥ روز اول سال تحصیلی رااعلام کرد
ودر پایان جلسه اعضاء شرکت کننده با ارائه نظرات و پیشنهادات خودرا در هر چه بهتر برگزار نمودن همایش بیان نمودند.
/خبرنگار:جوادتلطفی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار