استاد حوزه علمیه:

وجود نازنین پیامبر خاتم(ص)از جمله بزرگترین رحمت‌های الهی به انسان‌هاست

شهرری(پانا)- استاد حوزه علمیه گفت: وجود نازنین پیامبر خاتم(ص)از جمله بزرگترین رحمت‌های الهی به انسان‌هاست که از رحمت بودن ایشان کم صحبت شده است.

کد مطلب: ۸۶۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وجود نازنین پیامبر خاتم(ص)از جمله بزرگترین رحمت‌های الهی به انسان‌هاست

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا خوشی خوانساری استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت ایام رحلت جانگداز پیامبراکرم(ص) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمودند خداوند قسم خورده است که هر کس یک بسم الله الرحمن الرحیم بگوید همه گذشتگان او از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: پروردگار عالم که به همه عالم اشراف دارد رحمانیت خود را در حق همه مخلوقات جاری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین خوشی با بیان اینکه خلقت عالم از هر جهت که نگریسته شود بسیار شگفت‌انگیز است، عنوان کرد: روزی دادن به مخلوقات و نظم عجیب همه عوالم تنها دو مورد از عجایب عالم است که انسان را به تعجب می‌برد که رحمت خداوند چقدر بر دنیا گسترده شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند جریان عالم را بر اساس رحمت قرار داده است، اظهار داشت: یکی از رحمت‌های الهی باب دعا است که برای بندگان قرار داده است. رحمت و مهربانی امر بسیار با ارزشی است که اگر به هر کس از بندگان عطا شود به سعادت می ‌رسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از مهربانی و رحمت پیامبر(ص) بسیار کم صحبت شده است، گفت: پیامبری که با قدرت ایمان، استقامت و صلابت مقابل دشمنان خدا به سختی می ‌ایستاد در مقابل کودکان، سالخوردگان، مردم و حتی حیوانات بسیار مهربان بود طوری که مردم دوست داشتند بیایند فقط مهربانی او را تماشا کنند.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار