مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد؛

نقش مهم تشکل های دانش آموزی در ارتقاء سطح بینش اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی دانش آموزان

مشهد (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست صمیمی منتخبین تشکل های دانش آموزی استان با معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : شکل های دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی و سیاسی قشر دانش آموز و تمرین قبول مسئولیت در مدرسه طراحی شده اند.

کد مطلب: ۸۶۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم تشکل های دانش آموزی در ارتقاء سطح بینش اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی دانش آموزان

قاسمعلی خدابنده در این نشست اظهار داشت : در روزهای حساسی که انقلاب اسلامی ایران با آن مواجه است حضور پرشور و پررنگ دانش آموزان استان در مراسم راهپیمایی 13 آبان نشان از درایت بالای سیاسی و اجتماعی این قشر داشت.

وی افزود : آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان یکی از پهن پیکرترین دستگاه های اجرایی استان در حوزه های مختلف وظایفی را در قبال دانش آموزان برعهده دارد که یکی از آن ها براساس مبانی سند تحول بنیادین تربیت اجتماعی این قشر است.

خدابنده با بیان این که تشکل های دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی و سیاسی قشر دانش آموز و تمرین قبول مسئولیت در مدرسه طراحی شده و فعالیت می کنند افزود: حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی موجب توسعه سرمایه اجتماعی می شود که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتقا سطح بینش سیاسی و اجتماعی این قشر نقش دارد.

وی ادامه داد : تمرین افزایش مشارکت در تشکل های دانش آموزی یکی از مواردی ست که در این بخش دنبال می شود و در همین راستا از سوی سازمان دانش آموزی برنامه ریزی بسیار گسترده ای برای افزایش سطح مشارکت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین اظهار داشت : در 900 دبیرستان استان خراسان رضوی دانش آموزان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی فعالیت می کنند و برنامه های زیادی برای این حوزه هم در نظر گرفته شده است.

وی گفت : کادرسازی برای مدیریت آینده کشور در حوزه های مختلف یکی دیگر از مهمترین کارکردهای تشکل های دانش آموزی است که بر همین اساس در آموزش و پرورش خراسان رضوی برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های این تشکل ها صورت پذیرفته است.

خدابنده بااشاره به این که 500 کانون دانش آموزی هلال احمر در خراسان رضوی فعال است که هفت هزار دانش آموز را در بخش های مرتبط با این حوزه پوشش می دهند خاطرنشان ساخت:مدارس ما باید به کانونی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شوند و در مسیر تحقق این هدف تشکل های دانش آموزی نقشی بسیارمهم دارند.

گفتنی ست در این نشست صمیمی ، نمایندگان تشکل های دانش آموزی استان نیز به بیان دغدغه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار