چابهار، کوتاه ترین مسیر برای اتصال به بزرگترین بندر تجاری جهان

زاهدان(پانا)- مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار کوتاه ترین مسیر دریایی برای دسترسی و اتصال به بزرگترین بندر تجاری جهان در شانگهای چین است.

کد مطلب: ۸۶۷۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چابهار،  کوتاه ترین مسیر برای اتصال به بزرگترین بندر تجاری جهان

بهروز آقایی اظهار داشت: بندر شانگهای چین پر ترافیک ترین و بزرگترین بندر تجاری جهان محسوب می شود که در فاصله 6 هزار و 228 مایلی چابهار واقع شده است.
وی بیان کرد: سایر بنادر ایران نظیر شهید رجایی، لنگه، آبادان، باهنر، امام خمینی(ره) و خرمشهر فاصله 6 هزار و 557 تا هفت هزار و 125 مایلی با بندر شانگهای چین دارند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار در خارج از تنگه هرمز موقعیت مناسب تری برای ترانزیت کالا دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کل ایران داشته باشد.
وی ادامه داد: بندر چابهار ظرفیت پذیرش بیش از 100 هزار تن کالا را دارد و با زیرساخت ها و تجهیزات موجود فعلی می تواند سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کند.
آقایی بیان کرد: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌ تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات کالاهای داخلی و کشورهای همجوار باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای انتقال کالاهای هند، کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.
خبرنگار / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار