مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت:‌ کاهش قیمت نفت در بورس انرژی به دلیل کاهش قیمت جهانی است

تهران (پانا) - مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت می‌گوید کاهش قیمت نفت در ۲ هفته اخیر سبب شد قیمت پایه نفت برای عرضه به بخش خصوصی کاهش یابد و تخفیفی در کار نیست.

کد مطلب: ۸۶۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت:‌ کاهش قیمت نفت در بورس انرژی به دلیل کاهش قیمت جهانی است

به گزارش صداوسیما، سعید خوشرو در واکنش به عرضه نفت خام ایران با قیمت حدودی 75 دلار در نخستین روز عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت در ۲ هفته اخیر،­ قیمت پایه نفت نیز کاهش یافته است و این به معنای تخفیف نیست.
وی درباره این که فروش ۲۸۰ هزار بشکه نفت در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت ۷۴ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه، در حالی انجام شد که در اطلاعیه عرضه این رقم ۷۹ دلار و ۱۵ سنت به ازای هر بشکه تعیین شده بود گفت: قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در هفته‌ای که اطلاعیه عرضه نفت خام در بورس انرژی (۲۳ مهر) منتشر شد در بالاترین سطح در چهار سال اخیر قرار داشت و پس از آن روند کاهشی در پیش گرفت. این موضوع دلیل اصلی کاهش قیمت پایه برای فروش به خریداران بوده است.
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید براینکه وضع عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با همین روند ادامه می‌یابد درباره عرضه ۷۲۰ هزار بشکه‌ای نفت خام باقی‌مانده نیز­ افزود: عرضه می‌تواند ادامه یابد، اما قیمت پایین تر از ۷۴ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه نخواهد بود.
گفتنی است رینگ بین‌الملل بورس انرژی روز یکشنبه ششم آبان میزبان عرضه یک میلیون بشکه نفت خام بود که از این مقدار هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای و در مجموع ۲۸۰ هزار بشکه فروش رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار