معاون پرورشی آموزش و پرورش دیواندره: آموزش در بطن تربیت قرار دارد

دیواندره(پانا) - جلسه ماهانه حوزه پرورشی و فرهنگی با حضور معاونین و مربیان این حوزه و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دیواندره برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش دیواندره: آموزش در بطن تربیت قرار دارد

جلسه ماهانه حوزه پرورشی و فرهنگی با حضور معاونین و مربیان این حوزه و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

رحیم زاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دیواندره ضمن تقدیر از زحمات همه همکاران شاغل در حوزه پرورشی و فرهنگی و تاکید بر حضور گسترده ودشمن شکن در یوم الله 13 آبان در راستای خنثی سازی توطئههای دشمنان انقلاب و اسلام عنوان کرد: تربیت بخصوص تربیت اسلامی و انقلابی، مهم ترین رسالت آموزش و پرورش است و آموزش در بطن این تربیت قرار دارد؛ پس اولویت اول ما تربیت نسلی انقلابی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در فرایند تعلیم و تربیت برخورداری از ارزش های اسلامی - دینی و درونی کردن هویت دینی و ملی بسیار مهم است؛اظهار داشت: تربیت انسان شایسته و رسیدن به حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است؛ و این مهم تنها با کم کردن فاصله بین شما به عنوان طلایه داران تربیت و دانش آموزان مهیا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با تاکید بر موضوع تربیت و ترجیح صبغه تربیتی در فعالیت مدارس، از معاونین و مربیان پرورشی خواست در جلسه شورای آموزشگاه این موضوع را منتقل کنند که همه معلمان، معلم تربیت هستند؛ و هدف اول ما تربیت نسلی توانمند از نظر مهارتهای زندگی است؛ نه تعدادی ربات که فقط به فکر حفظ کردن مطالب درسی اشند.

رحیم زاده همچنین ادامه داد: باید مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموزش داد، تا آن ها برای آینده آماده شوند و ضمن تعامل با افراد جامعه، با حقوق خود و دیگران آشنا شوند.

وی محبت را پایه و اساس تربیت دانست و با بیان اینکه با محبت می توان هر نگرشی را به دانش آموزان آموخت؛ خواستار عنایت ویژه مربیان به این موضوع مهم شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش دیواندره با بیان اینکه رقابت بین دانش آموزان برای کسب موفقیت بسیار دشوار و مشکل شده است؛ از معاونین و مربیان پرورشی خواست با استفاده از تکنیک های به روز این فضای استرس زا را از دانش آموزان و محیط مدارس دور کنند؛ تا آنان با آرامش مسیر تعلیم و تربیت را طی کنند.

گفتنی است در این جلسه کارشناسان حوزهای مشاوره و آسیب های اجتماعی نیز مواردی را در خصوص رعایت اولویت های کاری حوزه های تخصصی خودشان برای مربیان و معاونین تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار