امسال مزار 177 شهید ارومیه ساماندهی می شود

ارومیه (پانا)- مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: امسال مزار 177 شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در ضلع شمالی باغ رضوان ساماندهی می شود و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

کد مطلب: ۸۶۶۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
امسال مزار 177 شهید ارومیه ساماندهی می شود

حجت الاسلام امیرعباس عابدینی مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه افزود: ساماندهی مزار شهدا در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تا آغاز فصل سرما پایان می یابد و ساخت حسینیه گلزار شهدا از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری است.

وی با تاکید بر اینکه در باغ رضوان شهر ارومیه به طور میانگین هر ماه 300 نفر دفن می شود، بیان کرد: کار دفن اموات در این آرامستان از سال 1351 و در زمینی به وسعت 51 هکتار آغاز شد و تاکنون افزون بر 100 هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: عمده دلایل فوت شهروندان ارومیه ای، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و تصادف های رانندگی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: آرامستان باغ رضوان این شهر با اجرای طرح توسعه و اضافه شدن 212 هکتار زمین به قطعه عمومی قبلی تا 100 سال آینده جوابگوی دفن اموات است.

حجت الاسلام عابدینی، تملک اراضی برای توسعه آرامستان، راه اندازی قطعه 60 عمومی، دیوارکشی، زیبا سازی محوطه، خریداری دستگاه بیل مکانیکی، ایجاد ایستگاه صلواتی، خرید 2 دستگاه آمبولانس، توسعه و احداث فضای سبز، احداث نهالستان، آماده سازی قبور در آرامستان های جدید، ایجاد پارکینگ، توسعه غسالخانه، توسعه آرامگاه ها به سبک سنتی و اسلامی و راه اندازی تابلوهای مسیریاب قبور از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: با احداث یک حلقه چاه در روستای قره حسنلو و با انجام لوله کشی آب به میزان دخیره 500 مترمکعب مشکل آب و آبیاری در این آرامستان حل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار