3500 دانشجو از آذربایجان غربی به پیاده روی اربعین اعزام شدند

ارومیه (پانا)- مسوول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی گفت: سه هزار و 500 دانشجوی این استان به پیاده روی اربعین حسینی اعزام شدند.

کد مطلب: ۸۶۵۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
3500 دانشجو از آذربایجان غربی به پیاده روی اربعین اعزام شدند

رحیم عباس زاده مسوول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی از اعزام گروهی و خانوادگی دانشجویان به کربلا خبر داد و افزود: تمام دانشجویان اعزامی در سایت 'سقا' نام نویسی کرده بودند.

وی با بیان اینکه دانشجویان از‌ مجموع 71 دانشگاه استان در این سایت نام نویسی کرده‌اند، بیان کرد: بیشترین تعداد نام نویسی مربوط به دانشگاه فرهنگیان است.

مسوول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با اشاره به حذف وثیقه دانشجویی، ادامه داد: در سال های گذشته عبور دانشجویان از مرز نیازمند تهیه وثیقه بود که این مورد امسال حذف و اخذ تائیدیه از نهاد رهبری جایگزین آن شده است و دانشجویان می توانند به دفتر نهاد رهبری دانشگاهای خود مراجعه و به راحتی این تائیدیه را دریافت کنند.


عباس زاده همچنین در خصوص دریافت ارز مورد نیاز دانشجویان در این سفر زیارتی نیز گفت: ارز به دانشجویان عازم مراسم اربعین داده نشده و به جای آن کمک هزینه برای آنان در نظر گرفته و پرداخت شده است.

مسوول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی از اعزام تعدادی جهادگر نیز به اربعین حسینی خبر داد و گفت: همراه کاروان های اعزامی به مراسم اربعین تعدادی جهادگر‌ نیز راهی شدند که اغلب وظیفه تامین نیازهای درمانی دانشجویان را بر عهده دارند و همچنین در آن سوی مرز نیز خدمات درمانی و فرهنگی تدارک دیده شده است و همه‌ این خدمات به صورت داوطلبانه از سوی جهادگران ارائه می شود.

وی گفت: امسال عبور دانشجویان برای پیاده رویی اربعین فقط از مرز مهران انجام می‌شود و تا کنون سه اتوبوس دارای پلاک ترانزیت شده به سمت شهر‌های نجف و کربلا راهی شده اند و بازگشت آنان نیز به وسیله همین اتوبوس‌ها انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار