پایان آبانماه، آخرین فرصت دومین جشنواره نقاشی " آب = زندگی" کاشان

کاشان ( پانا) - کارشناس آموزش اداره آب و فاضلاب کاشان از برگزاری دومین جشنواره نقاشی «آب = زندگی» در رده های سنی کودک و نوجوان در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پایان آبانماه، آخرین فرصت دومین جشنواره نقاشی " آب = زندگی"  کاشان

عباسعلی کحال در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، استفاده از توانایی هنری کودکان ونوجوانان برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به پدیده کم آبی و مدیریت مصرف آب است.

وی افزود: استفاده از زبان هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم آموزشی و ضرورت های جامعه برای آگاه سازی و فرهنگ سازی برای دوره سنی کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: موضوعهای محوری این جشنواره شامل پاسخ به سوالهای، چگونه ممکن است آب آلوده شود؟، آب از کجا و چگونه به دست می‌آید؟، آب آلوده چه ضرری دارد؟، چگونه می‌توان آب را نگهداری کرد؟و چه کار کنیم که آب هدر نرود؟ در بخش کودک است.

کارشناس آموزش اداره آب و فاضلاب کاشان گفت: شرکت کنندگان در بخش نوجوان نیز باید به سوالهای در انجام چه مشاغلی به آب نیاز است؟، برای این که آب‌ها آلوده نشود چه کار باید کرد؟ و با چه روشی از هدر رفت آب جلوگیری کنیم؟ در قالب رسم نقاشی پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: نخستین دوره این جشنواره در سال گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی و در گستره‌ منطقه‌ای وکشوری برگزار شد که ۴۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که براساس ارزیابی های انجام شده ۱۳ اثر به مرحله کشوری راه یافت.

وی گفت: در مرحله کشوری نیز «محدثه دالوند» دانش آموز پایه چهارم دبستان دخترانه شهیدچاووشی کاشان با موضوع «چگونه ممکن است آب آلوده شود؟» موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره شد.

کحال افزود: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پورتال آبفای کاشان به نشانی abfakashan.ir ضمن آشنایی با شرایط جشنواره، آثار خود را تا پایان آبان‌ماه به نشانی،کاشان، بلوارشهیدباهنر، نبش میدان جهاد یا کدپستی: ۸۷۱۴۸۷۳۶۵۱ ارسال نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار