رئیس اتاق بازرگانی تهران: نحوه توزیع بودجه اشتغال روستایی، روستاها را خالی می‌کند

تهران (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران می‌گوید نحوه تخصیص بودجه ١.٥میلیارد دلاری اشتغال روستایی صحیح نیست و باعث خالی‌شدن روستاها می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتاق بازرگانی تهران: نحوه توزیع بودجه اشتغال روستایی، روستاها را خالی می‌کند

غلامحسین شافعی در ادامه نشست با سه وزیر پیشنهادی خطاب به محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: دو مساله و مشکل فعالان اقتصادی که در این جلسه می‌خواهم به آن‌ها اشاره کنم مباحث تامین اجتماعی و اشتغال است.

وی با بیان اینکه در بحث تامین اجتماعی مسائلی داریم که هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: درگیری تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی منطقی نیست.

شافعی با اشاره به بحث اشتغال افزود: بودجه قابل توجهی(١.٥میلیارد دلار) از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته است اما نحوه توزیع آن نتیجه مثبتی ندارد.

وی ادامه داد: با این شیوه‌ای که اعتبار توزیع می‌شود، روستایی پول را می‌گیرد وانتی می‌خرد و به حاشیه یک شهر کوچ می‌کند؛ در نتیجه روستا خالی می‌شود، یا نمونه داشتیم که به حاشیه شهر رفته و دکانی زده و روستا را ترک کرده است.

شافعی تاکید کرد: بنابراین باید هدف مورد توجه باشد و نحوه تخصیص منابع به روستائیان به شیوه‌ای انجام شود که به هدف مدنظر برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار