تجلیل از قهرمانان نشان آور همدانی در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا

همدان (پانا) - در مراسم بزرگداشت روز ملی پاراالمپیک و هفته تربیت بدنی از قهرمانان نشان آور همدانی در مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا با حضور جمعی از مسؤولان، ورزشکاران جانباز و معلول، نابینایان، ناشنوایان، جامعه توانمندان و جمعیت توانیابان تجلیل و قدردانی شد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از قهرمانان نشان آور همدانی در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا

مدیرکل بهزیستی استان همدان در این آیین ضمن قدردانی از حماسه‌آفرینی چهار قهرمان پرافتخار استان همدان اظهار کرد: در مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا جهش بسیار خیره‌کننده‌ای نسبت به دوره قبل از این مسابقات در سال 2014 اتفاق افتاد و ایران برای اولین بار یک پله بالاتر از رقیب جدی خود یعنی ژاپن و در سکوی سوم آسیا ایستاد.

حمیدرضا الوند افزود: ایرانی‌ها تابع احساسات و هیجانات ملی هستند و زمانی که به آنها امید تزریق می‌شود جرأت، قدرت و انگیزه آنان نیز چند برابر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری هماهنگی بازی‌های پاراآسیایی برای نخستین بار در کشور تصریح کرد: پیام بزرگ تشکیل این ستاد، آن است که ورزش معلولان بیشتر مورد توجه دولت و مسؤولان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ورزشکاران ما با تمام کمبودهایی که وجود داشت حماسه‌آفرینی کردند و در کنار بزرگان ورزش آسیا ایستادند، اضافه کرد: کاروان ایران در این رقابت‌ها 51 طلا، 42 نقره و 43 نشان برنز را کسب کرد که به نسبت سال 2014 شاهد افزایش چشمگیر نشان آوری بودیم.

الوند همچنین با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان اذعان کرد: این قانون و دستورالعمل‌های اجرایی آن هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید به طور جدی پیگیری شود.

وی بیان کرد: روح امید را همچنان باید در جامعه ورزش معلولان زنده نگاه داشت و از تمام ظرفیت‌های استان در جهت توسعه ورزش معلولان کمک گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه انجمن‌ها و خانواده‌های معلولان و به ویژه ورزشکاران می‌توانند کمک شایانی به احقاق حقوق معلولان ورزشکار بکنند، افزود: اگر می‌خواهیم امید را به جامعه تزریق کنیم باید به جامعه معلولان ورزشکار که باعث خوشحالی 80 میلیون ایرانی شدند توجه بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از سخنان ارزشمند و امیدآفرین حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز «عصای سفید» اضافه کرد:‌ ورزشکاران ما با غیرت، شجاعت و حماسه‌آفرینی ثابت کردند که معلولیت در ذهن انسان‌هایی است که نمی‌توانند از توانایی‌های خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این آیین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و روز ملی پاراالمپیک اظهار کرد: در ادامه افتخارآفرینی‌ها در عرصه رقابت‌های آسیایی شاهد حضور شایسته قهرمانان همدانی در رقابت‌های پاراآسیایی بودیم.

رسول منعم با اشاره به رشد 120 درصدی تعداد نشان‌ها نسبت به دوره قبل بازی‌های آسیایی گفت: در تیم آسیایی و پاراآسیایی ما 90 درصد قهرمانان موفق به کسب عنوان شدند.

وی همچنین با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان به وعده خود وفا کرد و مراسم تجلیل از قهرمانان آسیایی را برگزار کرد، از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان پاراآسیایی با حضور جمعی از مسؤولان استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است، در این آیین از وحید علی نجیمی دارنده دو نشان طلا در رشته دوومیدانی، حمید اسلامی دارنده یک نشان طلا در رشته دوومیدانی، زهرا نجاتی عارف دارنده نشان نقره در رشته والیبال نشسته و علیرضا جلیلی با کسب سهمیه پاراالمپیک 2020 با لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار