معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی:
تضادهای ایجاد شده بین دانش آموزان و مثلث خانه، مدرسه و اجتماع باید از بین رود
تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی رفع تضادهای ایجاد شده بین دانش آموزان و مثلث خانه، مدرسه و اجتماع را بهترین راه برای تربیت همه جانبه دانش آموزان امروزی عنوان کرد.
طاهر علمی در جلسه ستاد هماهنگی انتخابات شوراهای دانش آموزی استان با خاطرنشان ساختن این مطلب که آموزش یعنی آگاهی دادن و پرورش یعنی به خودآگاهی رسیدن، بر جنبه تربیتی بودن شوراهای دانش آموزی تاکید کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی استان شوراهای دانش آموزی را نقطه عملی درس علوم اجتماعی و تربیت سیاسی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مدرسه مانند گذشته صرفا برای انتقال معلومات علمی برای دانش آموزان نیست و تربیت بر محور سه مثلث خانه و مدرسه و جامعه است و نیاز هست تضادهای بین آنها با دانش آموز از بین برود.
وی نیاز به یکسان سازی را در تربیت دانش آموز ضروری دانست و ادامه داد: معلم مدرسه علاوه بر آموزش های علمی ضامن رشد اجتماعی، فرهنگی و سلامت روان دانش آموز است.
علمی در ادامه به اجرای آزمایشی انتخابات شوراهای دانش آموزی در سال ۱۳۷۷ اشاره داشته و گفت: شوراهای دانش آموزی توسط برنامه نویسان کشوری بعنوان رکن در سال ۱۳۷۹ با رسمی شدن انتخابات شوراهای دانش اموزی معرفی شد و مدیران مدارس باید به اهداف آن واقف بوده و اجرا نمایند.
معاون مدیر کل به انتقاد وزیر نسبت به استفاده نکردن درست مدیران از شوراهای دانش آموزی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: شوراها بهترین بازوی مشورتی مدیران هستند و روسای نواحی و مناطق باید در جلسه مدیران نسبت به اهمیت آن تاکید داشته باشند.
وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش اموزی اول آبان ماه برگزار می شود، تصریح کرد: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و دانش آموزان در دوره ابتدایی از پایه سوم می توانند در انتخابات ثبت نام کنند و حق رای دارند که ۵ الی ۱۱ نفر بعنوان عضو اصلی و ۲ نفر بعنوان علی البدل انتخاب می شوند.
علمی با بیان اینکه این انتخابات طبق آیین نامه انتخابات کشوری مورد تایید شورای نگهبان برگزار می شود، افزود: دانش آموزان در این انتخابات برای اجتماعی شدن می آیند و باید شوراهای هدف دار برای استفاده بهینه در آموزش پرورش و با نظارت جدی تشکیل شود.
نیاز دانش آموز امروزی را باید با تفکر امروزی پاسخگو بود
صمد علیزاده نیز در این جلسه با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش نسبت به توجه جدی به تربیت اجتماعی دانش آموزان، اظهار داشت: اقدامات قبل و بعد از انتخابات در جهت کسب مهارت اجتماعی سالم دانش آموزان صورت می گیرد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان نیاز به دانش آموز منتقد را از ضروریات دانست و ادامه داد: نیاز دانش آموز امروزی را باید با تفکر امروزی پاسخگو بود تا بتوانیم با تربیت درست رشد و بالندگی علمی ، فرهنگی و اجتماعی آنان را شاهد باشیم.
وی همچنین از بی توجهی مدیران و عوامل مدرسه نسبت به شوراهای دانش آموزی انتقاد کرده و افزود: متاسفانه در انتخابات مجلس دانش آموزی که برخواسته از همین شوراهاست بیشتر گلایه مندی های دانش آموزان از نادیده گرفته شدن نظرات و انتقادهای آنان نسبت به مشکلات بود.
ارسال دیدگاه