45 ایستگاه صلواتی استان همدان در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین

همدان (پانا) - قائم مقام ستاد مردمی خدمت گزاران اربعین گفت: امسال 45 ایستگاه صلواتی در مسیر رفت و برگشت زائران فعال است.

کد مطلب: ۸۶۳۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
45 ایستگاه صلواتی استان همدان در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین

علی بقایی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تعداد ایستگاه‌های صلواتی که امسال به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند در استان 45 ایستگاه است، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها فعالیت خود را از اول آبان ماه تا 12 آبان یعنی 4 روز بعد از اربعین ادامه می‌دهند.

وی گفت: سال گذشته 700 هزار زائر از ایستگاه‌های صلواتی استان خدمات گرفتند.

وی با بیان اینکه استان همدان مسیر عبوری 14 استان کشور است، عنوان کرد: زائران از ورودی‌های کبودراهنگ، آزادراه همدان، ملایر و رزن وارد استان می‌شوند و از سمت اسدآباد و تویسرکان خارج می‌شوند.

بقایی افزود: این ستاد کاملاً‌ به صورت مردمی اداره می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه اربعین 3 ستاد در استان فعال است که شامل ستاد پشتیبانی اربعین زیر نظر استانداری، ستاد عتبات عالیات به منظور موکب‌های مستقر در عراق و ستاد مردمی اربعین است، تصریح کرد: امسال 11 موکب از استان همدان از مسیر نجف تا کربلا فعالیت می‌کنند و ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین وظیفه داخل استان و ساماندهی داخل استان را برعهده دارد.

وی بر ایجاد زائرسراهای دائمی در استان تأکید و عنوان کرد: برای ایجاد زائرسرای دائمی، عده‌ای خیر حاضر به وقف زمین شدند، اما دستگاه‌های دولتی برای ساخت آن باید وارد کار شوند و به طور قطع برای اداره آن نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

بقایی با اشاره به اینکه 70 درصد ایستگاه‌های صلواتی امکان شب‌مانی دارند، عنوان کرد: برای بقیه نیز حسینیه‌های پشتیبان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به سامانه تلفنی 0813138 به عنوان امداد زائر اشاره کرد و با بیان اینکه زائران می‌توانند با این شماره‌گیری از خدمات ایستگاه صلواتی و... آگاه شوند، تصریح کرد: مبدع این طرح استان همدان بود که امسال علاوه بر همدان چهار استان کرمانشاه، لرستان، ایلام و مازندران نیز فعال هستند و سال گذشته نزدیک به 5 هزار زائر با این شماره تماس داشتند.

وی با بیان اینکه 22 ایستگاه صلواتی در همدان، یک ایستگاه در ملایر، دو ایستگاه در نهاوند، دو ایستگاه در رزن، چهار ایستگاه در کبودراهنگ، 6 ایستگاه در اسدآباد، یک ایستگاه در قهاوند، 3 ایستگاه در فامنین و یک ایستگاه در تویسرکان و 3 ایستگاه در بهار فعال است، ابراز کرد: استان همدان امکان شب‌مانی یک‌صد هزار نفر را دارد.

بقایی خدمت‌رسانی مناسب به زائران را زمینه‌ای برای معرفی میهمان‌نوازی مردم همدان دانست و گفت: این ایام می‌تواند فرصت خوبی برای معرفی جاذبه‌های استانی و گردشگری باشد.

احمد گلپریان، مسؤول فرهنگی و تبلیغات ستاد اربعین نیز به برگزاری مسابقه کتاب «راز خون» در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند با 50 درصد تخفیف این کتاب را تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار