دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان: تعامل اولیا و مربیان باعث کاهش تعارض در شیوههای تربیتی میشود
تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانشآموزان دانست و از تاثیرات هم راستا نبودن شیوههای تربیتی در دانشآموزان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، حسین تاریخی بر تاثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانشآموزان تاکید کرد و گفت: «مدرسه به عنوان دومین مامن فرزندان که روزانه حدود هشت ساعت از وقت بچهها در آن سپری میشود میتواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسئولان مدرسه در تامین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.»
تاریخی، مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانشآموزان دانست و افزود: «هم راستا نبودن شیوههای تربیتی تاثیرات سوئی در دانشآموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانشآموزان از اهمیت بهسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعدادها این سرمایههای عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود.»
او به حساسیت و ویژگیهای منحصر به فرد کودکان و نوجوانان اشاره کرد و آنان را در زمره جمعیتهای آسیبتپذیر دانست و گفت: «برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از یکسری از اصول پیروی کنند و توجه داشته باشیم که انسانها با یکدیگر متفاوت هستند و نمیتوان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارایه داد.»
او گفت: «این تفاوت در شیوه تربیتی باعث ایجاد تعارض در دانشآموزان میشود و مواجه دانشآموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.»
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان گفت: «مدرسه و خانه به تنهایی نمیتوانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانشآموزان تاثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاستهای همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمنهای اولیا و مربیان تحقق مییابد.»
تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین درباره آموزش و مسایل تربیتی بچهها در راستای یکسو شدن روشهای تربیتی را ضروری دانست و گفت: «انجمن اولیا و مربیان هیات منتخبی شامل پدران، مادران، دانشآموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانشآموزان دریغ نمیکنند.»
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان گفت: «دو نهاد خانه و خانواده زمانی میتوانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگیهای بچهها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتی نیازمند شناسایی ویژگیها و خصوصیات دانشآموزان است و این امر نیز تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان ضروری میکنند.»
ارسال دیدگاه