جشنواره غذای سالم در دبیرستان امام رضا(ع)کاشان برگزار شد

کاشان ( پانا) - مدیر دبیرستان امام رضا علیه السلام کاشان از برگزاری جشنواره غذای سالم همزمان با روز جهانی غذا در این واحد آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره غذای سالم در دبیرستان امام رضا(ع)کاشان برگزار شد

افسانه قاسمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: پخت غذا و آشپزی همواره بخش مهمی از فرهنگ ایرانیان در طول تاریخ بوده و در کمتر فرهنگی است که به هر مناسبتی، غذای مخصوص آن ایام را تهیه کنند.

وی افزود: از دیرباز در طب سنتی ایرانیان، غذای سالم و تغذیه مناسب به منظور حفظ سلامتی افراد جامعه مورد توجه بوده است.
وی تصریح کرد: گسترش فست‌فودها و غذاهای آماده، و شرایط استرس و اضطراب ناشی از زندگی صنعتی باعث تهدید سلامتی شهروندان شده است که باید با برنامه‌های جذاب و مفید، تغذیه سالم در جامعه و به ویژه در مدارس ترویج شود.

قاسمی گفت: در اجرای این برنامه که به مدت یک روز با مشارکت دانش آموزان همراه با مادرها انجام شد، به 10 غذای برتر لوح تقدیر اهدا شد.

یک کارشناس تغذیه گفت: هر چند که در ایران مشکل کمبود غذا نداریم ولی الگوی نامناسب تغذیه مثل پرخوری و بدخوری، مصرف بیش از حد نمک، چربی و قند سلامت شهروندان به ویژه دانش آموزان و نسل جوان را تهدید می کند.

زینب سادات حسینی اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی علت 40 درصد مرگ و میر ها در جامعه است که مصرف نمک و چربی‌های اشباع شده به عنوان عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی باید مورد برنامه ریزان سلامت کشور و همه شهروندان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی سالم در این زمینه بسیار بااهمیت و موثر است و نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است که باید در قالب برنامه هایی مثل جشنواره های غذا فرهنگ سازی شود.

حسینی بااشاره به تغییر سیمای بیماری ها در قرن جدید و شیوع بیماری های غیرواگیر تاکید کرد: اصلاح الگوی تغذیه و کاهش مصرف قند، نمک و چربی در الگوی غذایی مردم را در پیشگیری از این بیماری ها اثربخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار