مدیرکل آموزشوپرورش مازندران:
اجرای سند تحول بنیادین نیازمند توجه به بوم و ضرورتهای استانی است
ساری (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش مازندران در نشست تعیین کارگروههای اجرای سند تحول بنیادین در استان، بر توجه به شرایط بوم و توانمندی و ضرورتهای استانی تأکید کرد.
عسکری نیکزاد در جلسه «فرمان اجرایی سند تحول بنیادین» که صبح امروز در اداره کل آموزشوپرورش مازندران تشکیل شد، با اشاره به ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین شامل تعلیموتربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تعلیموتربیت زیباشناختی و هنری، تعلیموتربیت اقتصای و حرفهای، تعلیموتربیت علمی و فناورانه، تعلیموتربیت زیستی و بدنی و تعلیموتربیت سیاسی و اجتماعی، اظهار کرد: «زیرنظامهای فرمان اجرایی سند تحول بنیادین بر اساس این ساحتهای ششگانه تنظیم شده است.»
او افزود: «این زیرنظامها عبارتند از راهبری و مدیریت، برنامه درسی، تأمین و تخصیص منابع مالی، تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، پژوهش و ارزشیابی و تربیت معلم و تأمین نیروی انسانی که بر اساس اصلاح ساختار نظام اداری کشور شکل گرفته است و با آن همخوانی دارد و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در آن دیده میشود.»
مدیرکل آموزشوپرورش مازندران همچنین بر تعیین کارگروههای زیرنظامهای ششگانه برنامه اجرایی سند تحول بنیادین و نیز تعیین دبیران این کارگروهها در استان تأکید کرد.
نیکزاد سند تحول بنیادین را سیاست کلی وزارت آموزشوپرورش در سطح کشور برشمرد و ادامه داد: «برنامههای این سند که شامل ۳۵۱ برنامه میشود، باید بر اساس شرایط بوم، توانمندی و ضرورت استان که منطبق بر سیاست کلی سند نیز باشد، اجرا شود.»
او تأکید کرد: «بخش بیشتر برنامههای سند تحول بنیادین قابلیت احرا در بوم را دارند.»
با نظر مدیرکل آموزشوپرورش مازندران دبیران کارگروههای ششگانه اجرای سند تحول بنیادین در استان در این جلسه مشخص شدند.
ارسال دیدگاه