استاندار گلستان

هفت صدو سی میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش گلستان اختصاص یافت

گرگان (پانا) - استاندار گلستان در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش از تخصیص 730 میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش گلستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هفت صدو سی  میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش گلستان اختصاص یافت

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد. سید مناف هاشمی، استاندار گلستان در این جلسه که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و دو نفر از نمایندگان مردم شرق و غرب استان در مجلس شورای اسلامی و نیز تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی تشکیل شده بود، آغاز سال تحصیلی جدید را به فرهنگیان، معلمان، دانش آموزان و همه دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت تبریک و شادباش گفت و اظهار کرد: معلمان ما تلاش می کنند تا بهترین کیفیت آموزشی و پرورشی را ارائه کنند از این رو ما از همه معلمان دلسوز و زحمت کش تشکر و قدردانی می کنیم.

هاشمی در ادامه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاش هایی کسانی که باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران و حافظان امنیت کشور اند نیز تشکر و قدرانی کرد. وی در ادامه گفت: دغدغه همه ما باید پیگیری مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم و حل مسائل و مشکلات آنان باشد. وی افزود: امسال ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار به آموزش‌ و پرورش استان تخصیص داده ‌شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: آموزش ‌و پرورش به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، مسئله‌ای مهم برای نظام است و اگر بتوانیم زیرساخت‌های آن را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

به گفته وی، قانون تجاری‌سازی فضاهای آموزشی یک فرصت خدمت برای آموزش‌ و پرورش است و نباید فرصت تجاری‌سازی فضاهای آموزشی از دست برود. هاشمی گفت: اعتقاد دارم که این قانون یک خدمت به آموزش‌وپرورش است و نباید این فرصت خدمت از دست برود.

وی با اشاره به لزوم تقویت مدارس شبانه‌روزی و بیان برخی مشکلات این مدارس گفت: فلسفه تشکیل مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم بوده و دلیل آن وجود موانع تحصیل در برخی از این مناطق و عدم امکان دسترسی به مراکز آموزشی است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه وجود مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم سبب محرومیت‌زدایی می‌شود، افزود: این امر نیاز به توجه ویژه و رسیدگی دارد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و خیرین مدارس جهت تأمین برخی از اقلام و مواد غذایی موردنیاز این مدارس همکاری کنند.

هاشمی با بیان اینکه با حل این مشکلات، این مدارس به مأمنی برای دانش آموزان مناطق روستایی به‌ویژه محروم تبدیل می‌شود، گفت: می‌توان با کمک به ادامه تحصیل این دانش آموزان، عدالت آموزشی را برقرار کرده و به رفع محرومیت در این مناطق کمک کرد.

وی ادامه داد: باید بسته‌ای فراهم شود تا همه اجزا و دستگاه‌های استان که می‌توانند کمک کنند در آن حضور داشته باشند و صدا و سیما نیز باید از طریق ساخت برنامه در این جهت کمک کند.

استاندار گلستان افزود: اگر موضوع بازماندگان از تحصیل به دلایل اقتصادی باشد می‌توان از ظرفیت خیرین هم در جهت جذب آن‌ها استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار