مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی :

سلامت روحی و جسمی دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد

تهران (پانا) - نشست تخصصی کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضورمدیرکل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن شورای شماره یک اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روحی و جسمی دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد

عبدالرضا فولادودند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم در دانش‌آموزان ، سلامت جسم و روان می باشد اظهار داشت : توجه به سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا افزایش کیفیت آموزشی را به همراه داشته باشد .

وی وجود اقوام و فرهنگ‌های مختلف، مهاجرت و تراکم بیش از حد در شهرستان‌های استان تهران را از عوامل موثر در افزایش آسیب های اجتماعی در این استان دانست و افزود: باید با برنامه ریزی دقیق مناطق خطر پذیر در استان را مشخص کرده و امداد رسانی در آن مناطق متمرکز کنیم .

فولادوند با تاکید بر ضرورت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان ، تصریح کرد: آگاهی مقدماتی اولیا می‌تواند در مهار بخشی از آسیب‌ها بسیار کمک کند .

این مقام مسئول، تاکید کرد: در بخش آسیب‌های اجتماعی باید بین پیشگیری و درمان تفکیک قائل شد و برای هر کدام برنامه ویژه داشت .

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش خانواده باید به تناسب مشکلات هر منطقه تدوین و برنامه ریزی گردد، خاطرنشان کرد: استفاده از مدرسین، اساتید و مشاوران متخصص خانواده در امر آموزش اولیا می‌تواند در حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار