برای افزایش تولید کشاورزی باید از فناوری های نوین استفاده شود

شیراز(پانا) – استاندار فارس گفت: توجه به مساله ترویج در کنار کمک به افزایش دانش کشاورزان در استفاده از فناوری های نوین، سبب افزایش تولید و بهره وری خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۰۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برای افزایش تولید کشاورزی باید از فناوری های نوین استفاده شود

اسماعیل تبادار در جلسه شورای کشاورزی استان با تاکید بر این که مجموعه های دانشکده کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی بحث مبارزه با آفت های کشاورزی به ویژه آفت باغ های مرکبات را با جدیت در دستور کار داشته باشند، گفت: بحث آفت ها و آسیب های مرکبات یک مساله واقعا نگران کننده است و همه مجموعه های ذی ربط باید به این مساله مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید هر اقدامی را که می توان در جهت عاری کردن هر نهالی از آفت انجام داد در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی سالانه بیش از سه و نیم میلیون تن محصولات باغی در استان تولید می شود و نیمی از آن هم مرکبات است انتظار می رود که که مسئولان و مجموعه های ذی ربط بکوشند که باغ های استان از هر خطر و تهدیدی در امان باشد.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم توجه به بحث ترویج و آموزش در کشاورزی اظهارکرد: با توجه به جایگاه فارس در زمینه کشاورزی در کشور، ضرورت دارد که به مقوله ترویج و آموزش در زمینه های مختلف به فعالان عرصه کشاورزی روز به روز بیشتر توجه شود.

تبادار افزود: قطعا توجه به مساله ترویج در کنار کمک به افزایش دانش کشاورزان در استفاده از فناوری های نوین، سبب افزایش تولید و بهره وری خواهد شد.

وی بر لزوم توجه به هدف گذاری، برنامه ریزی و نتیجه گیری در امر کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: تمام کسانی که کمک می کنند فارس در امر کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی جایگاه نخست را در کشور داشته باشد باید به گونه ای عمل کنند که بتوان در پایان هر سال مشارکت عمومی، بهره وری آب و میزان تولید محصول را بر اساس یک معیار و میزان مشخص کرد.

وی، بر لزوم حمایت از توسعه کشت های گلخانه نیز تاکید کرد و گفت: هم بانک ها و هم مسئولانی که در زمینه صدور مجوز در این زمینه نقش دارند به این مقوله به عنوان یک ضرورت مهم توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، گفت: به ویژه در بحث راه اندازی گلخانه مخصوص تولید محصولات باغی که تاکنون در استان ایجاد نشده اگر اقدام شود، هم کنترل امراض در همه عرصه ها ممکن می شود و هم به صرفه جویی در مصرف آب و بهره وری مناسب کمک خواهد کرد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به راه اندازی 270 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی این استان طی سال های گذشته گفت: امسال نیز راه اندازی 100 صندوق دیگر در دستور کار قرار دارد.

تبادار افزود: قطعا این صندوق ها به کسانی که قصد تقویت زمینه های کشاورزی را دارند کمک خواهد کرد که بتوانند شرایط مطلوبی را در عرصه کشاورزی رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار