با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در مشهد انجام شد :

راه اندازی " مدرسه زندگی " در بیمارستان کودکان اکبر

مشهد (پانا)- همزمان با هفته ملی کودک ، با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و مدیر کل اموز زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و سایر مسئولین، مدرسه ویژه کودکان بستری در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۶۰۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی " مدرسه زندگی " در بیمارستان کودکان اکبر

افتتاحیه "مدرسه زندگی" مصادف با هفته کودک و با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ، مدیر کل اموز زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش و پرورش ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،مدیر کل حقوق شهروندی وزارت دادگستری ، معاون دبیرخانه مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک و سرپرست دفتر معاونت حقوق بشر ومعاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی برگزار گردید.

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در حاشیه بهره برداری از این مدرسه، افتتاح این گونه پروژه ها را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید کاری کنیم که بیمار، به جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشد دانست و افزود: راه اندازی مدارس، آثار و برکات ارزشمندی برای کودکان و خانواده های آنان دارد.
وی گفت: فضای ایجاد شده زمینه ای برای کودکان فراهم می کند تا خود را در محیط مدرسه و شور و نشاط کلاس درس ببینند و در کنار آن نیز موضوع درمان بیماری هم دنبال شود.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن تقدیر از متولیان امر اجرای این طرح، تاکید کرد: این طرح ابتکاری از خراسان رضوی به عنوان مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک، قابلیت اجرایی در سراسر را کشور دارد.

شاپور بدیعی اول معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت:از چند سال گذشته بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش، طرح آموزش به کودکان بیماری که بیش از ۵ روز در مراکز درمانی بستری می شوند در دستور کار قرار گرفت.

شاپور بدیعی خاطر نشان کرد: تا کنون طرح آموزش به کودکان بیمار در مراکز درمانی دکتر شیخ، امام رضا(ع) و قائم(عج) به اجرا در آمده است و با توجه به فعالیت بیمارستان فوق تخصصی اکبر، در حوزه درمان کودکان، این طرح در این مرکز نیز اجرایی شد.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه نقش موثری در افزایش روحیه کودکان بیمار، پیشگیری از عوارض روحی روانی و بازگشت آنها به شرایط عادی اجتماعی در کنار طی کردن روند درمانیشان دارد.

گفتنی است: ایده اجرای این طرح، توسط اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی در قالب یک طرح پژوهشی در سال ۱۳۹۱ پس از تایید مسئولان دانشگاه به اجرا در آمد.

بر اساس نتایج طرح پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای این طرح ضمن کاهش اضطراب کودکان در روند بهبود بیماری کودک و توجه بیشتر به دستورات پزشک مؤثر است.

به طور معمول معلمی که برای اجرای این طرح انتخاب می شود باید هم توانایی تدریس شش مقطع ابتدایی را داشته باشد و هم اینکه بتواند کودک بیمار را از نظر روحی و عاطفی حمایت نماید و در حال حاضر این طرح برای بچه های ابتدایی اجرا می شود .

معلمین در این طرح به دو شکل کار می کنند یکی به این صورت که معلمین بالای تخت دانش آموزانی که قادر به بلند شدن از روی تخت نیستند حضور می یابند و تدریس می کنند و روش دیگر به اینگونه است که اگر بیمارستان جایگاهی داشته باشد تمام دانش آموزان بیمار چه آنهایی که هم پایه هستند یا تمام پایه های مقاطع ابتدایی در یک کلاس مشابه کلاس مدرسه گردهم می آیند و معلم برای آنها تدریس می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار