همدان از ظرفیت گردشگری مذهبی برای معرفی خود استفاده کند

همدان (پانا) - معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: همدان از ظرفیت گردشگری مذهبی برای معرفی خود استفاده کند.

کد مطلب: ۸۵۹۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
همدان از ظرفیت گردشگری مذهبی برای معرفی خود استفاده کند

محمودرضا عراقی ظهر در نشست خبری همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی که با حضور معاون ارتباطات جامعه المصطفی، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان برگزار شد، عنوان کرد: استان همدان با توجه به شرایط مختلف؛ قطب گردشگری کشور است و محور توسعه استان گردشگری تعیین شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه از گردشگری می توانیم درآمد، ثروت و ارتباطات بین المللی ایجاد کنیم، افزود: در حوزه زیرساخت ها کارهای زیادی انجام شده و در بخش راه آهن اقداماتی صورت گرفته کمااینکه وضعیت نیز برای ارتباط با دیگر نقاط کشور مناسب است.

عراقی بابیان اینکه باید زیرساخت های استان همدان را بیشتر آماده کنیم تا از طرفی دیگر در جذب توریست موفق باشیم، گفت: باید جذب توریست ضمن تامین زیرساخت ها به تدریج انجام شود.

وی ادامه داد: برای معرفی ظرفیت های استان همدان باید برگزاری رویدادها و همایش ها را مدنظر قرارداد و با برگزاری همایش‌های بین‌المللی گنجینه گردشگری همدان را به دنیا شناساند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان باتاکید براینکه باید گرد و غبار را بزداییم و در کشور و دنیا برند شویم، اضافه کرد: لالجین با 15 هزار نفر جمعیت شهر جهانی سفال و برندی جهانی است که این امتیاز به آسانی به دست نیامده است.

وی بیان کرد: در سطح ملی نیز ملایر شهر ملی مبل و منبت است و تلاش می شود انگور ملایر نیز ثبت جهانی شود.

عراقی با اشاره به مشاهیر همدان گفت: تنها بوعلی برای همدان کافی است و از سوی دیگر غار علیصدر نیز در دنیا بی نظیر است.

عراقی با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی شناخته شده که با وجود رقبانی قوی به این عنوان دست یافت؛ عنوان کرد: تمام سفرای کشورهای مختلف با حضور در همدان می‌توانند در تبادل فرهنگی نقش ایفا کنند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: همایش نخبگان و سفیران فرهنگی نیز یکی دیگر از رویدادهای همدان 2018است و در آبان ماه نیز اجلاس جهانی گردشگری را برگزار می کنیم که به لحاظ اقتصادی موثر است زیرا شرکت های خصوصی گردشگری در همدان حضور می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار