سرپرست آموزش متوسطه وزارت مطرح کرد:

ادامه تحصیل 40درصد جمعیت دانش آموزی کشور در هنرستان ها

بیرجند(پانا) ـ سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری 40 درصد از جمعیت دانش آموزی کشور در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش کشور تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۸۵۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ادامه تحصیل 40درصد جمعیت دانش آموزی کشور در هنرستان ها

بدالرسول عمادی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که در سالن همایش ها(قلم چی) این استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش بزرگترین مجموعه اجرایی دولت است.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش پرورش در اجرای منویات مقام معظم رهبری مسائل آموزشی را با رویکرد مهارت آموزی به دانش آموزان ارائه می نماید به گونه ای که هر دانش آموز در پایان دوره تحصیل یک مهارت را به طور کامل آموخته باشد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت، آموزش و پرورش را ثروتمندترین بخش کشور به لحاظ نیروی انسانی و منابع مالی دانست و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل بازنشسته و ۱۴ میلیون دانش آموز داریم که سرمایه انسانی بزرگی هستند.

وی اضافه کرد: این تعداد به همراه والدین دانش آموزان نشان می دهد که آموزش و پرورش در مجموع با ۴۰ میلیون نفوس ایران ارتباط مستقیم دارد.

وی، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از جهت منابع و سرمایه های مادی و فیزیکی نیز مجموعه بزرگی است، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مدرسه در سطح کشور فعالیت می کنند و علاوه بر این کانون ها و فضاهای آموزشی دیگری هم در اختیار داریم.

عمادی با تأکید بر اینکه مدیریت این مجموعه بزرگ و مهم تر از همه محتوایی که در آن جریان دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، یاد آور شد: این محتوا در دهه های گذشته همان آموزش های نظری و شیوه های آموزشی قدیم بود اما امروز به سمت مهارت آموزی حرکت کرده است.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به مهارت آموزی در آموزش و پرورش، بیان داشت: در حال حاضر یک دوره آموزش مهارتی برای مهارت اموزی به دوره متوسطه اول برای دانش آموزان برگزار می شود.

عمادی اظهار امیدواری کرد: آموزش و پرورش ایران با بهره گیری از سیاست های کلان و توصیه های مقام معظم رهبری و به ویژه سند تحول بنیادین رشد و پیشرفت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار