طرح ها و ایده های جوانان روستایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی حمایت می شود

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی گفت: از طرح و ایده های جوانان روستایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی بویژه در موضوع تکمیل زنجیره تولید حمایت می کنیم.

کد مطلب: ۸۵۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح ها و ایده های جوانان روستایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی حمایت می شود

علی رضا رشیدیان در جریان سفر به سبزوار در جمع مردم روستای افچنگ این شهرستان با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های دولت و مسئولان است، گفت : تا کنون اقدامات موثری در این حوزه انجام شده و در این میان موضوع اشتغال روستایی و پایداری جمعیت در این مناطق از اهمیت بالاتری برخور دار است.
وی اظهار کرد : در این راستا امسال دولت تسهیلات ویژه ای را برای توسعه اشتغال روستایی در کشور در نظر گرفته است که تا کنون سهم خراسان رضوی از این منابع 610 میلیارد تومان می باشد که تا کنون 50 درصد این مبلغ تخصیص یافته و در اختیار بانک های عامل استان است.
وی گفت : تا کنون کمتر از 200 میلیارد تومان از این منابع جذب شده که نشان دهنده آن است نتوانستیم به درستی از این امکان برای توسعه اشتغال مناطق روستایی بهره گیریم..
رشیدیان تاکید کرد : مناطق روستایی ما دارای مزیت ها و ظرفیت های بالقوه فراوانی در حوزه های مختلف دامداری، کشاورزی، باغداری، گردشگری و غیره است ضمن آنکه نعمت جوانان تحصیل کرده، خوش فکر و خلاق را نیز دارا می باشد.
وی عنوان کرد: باید از این توانمندی ها و نیروی انسانی که عموما دانش آموخته دانشگاهی هستند به نحو شایسته و مطلوبی در راستای رشد و تسریع در روند توسعه استان بهره گیریم بویژه امروز در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن سعی در ناامید کردن مردم از همراهی با نظام و انقلاب اسلامی داشته و به دنبال استیلا بر منابع سرشار و غنی کشورمان در راستی منافع استکباری خود است.
وی با اشاره به خشکسالی های پی در پی سال های اخیر گفت : این خشکسالی پدیده ای جدید نیست که دستاوردهای برجای مانده از نیاکان ما چون قنوات نشان دهنده عزم و اراده آنها برای سازگاری با کم آبی بوده است و امروز ما باید بتوانیم کشاورزی و زندگی خود را با کم آبی سامان دهیم .
استاندار با بیان اینکه دولت اقدامات قابل توجهی در این حوزه ازسالهای گذشته آغاز کرده است ، افزود : فقط طی پارسال 70 هکتار کشت گلخانه ای، 2 هزار کیلومتر انتقال آب با لوله و حدود 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرایی شده که 85 درصد هزینه اجرای سیستم های آبیاری نوین از سوی دولت به صورت بلاعوض تامین و 15 درصد توسط کشاورزان پرداخت می شود.
وی عنوان کرد : با توجه به تمرکز ، توجه و سرمایه گذاری دولت در این حوزه ها ، کشاورزان هم باید از این فرصت و امکان فراهم شده استفاده کنند.
وی با اشاره به روستای افچنگ که روستای نمونه در حوزه ایثار و شهادت می باشد ، افزود : باید همچون سال های جنگ که با همه توان و قوا در میدان حضور داشتید امروز هم در عرصه آبادی و آبادانی روستا ، شهر، استان و کشور خود جهادی وارد میدان شده و کار و تلاش مضاعف رونق و توسعه جامعه را رقم زنید.
رشیدیان ادامه داد : فرهنگ کار ، فرهنگ ایثار و شهادت است ودر زمانی که جنگ نداریم باید پرکاری را در ادامه راه شهدا محور عمل قرار دهیم و باید روستا ، شهر و کشورمان را متناسب با ارزش و آرمان های های شهدا بسازیم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال "حمایت از کالای ایرانی "گفت : به تاکید ایشان این حمایت مستلزم ارتقا کیفیت تولید است و هر کس اعم از کشاورز، صنعتگر ،معلم و غیره باید کیفت کار ، تلاش و خدمت خود را ارتقا دهند.
وی افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در هر جایگاه و پرهیز از اسراف و تبذیررا محور دیگر تحقق شعار سال خواند و افزود : از سویی توجه به جمعیت مخاطب خود و نیاز بازارهای مقصد می تواند منجر به عرضه کالا و خدمات مناسب از سوی ما شود و در این صورت شعار سال محقق می شود.
وی تصریح کرد : به طور قطع جوانانی که یادگار 48 شهید بزرگواراین روستا هستند در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب حرکت می کنند و ما به عنوان خادم مردم و نماینده دولت موظفیم ظرفیت ها و زمینه های مربوطه را فراهم کنیم.
وی در ادامه در بحث توسعه عمرانی روستاها به عنوان یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی در راستای برقراری عدالت نیز گفت : اجرای طرح های هادی روستایی که امروز بیش از سه هزار آبادی و و 2 هزار و 594 روستای بالای 20 خانواردر استان وجود دارد باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و باید همه آنها آباد شده و خدمات دریافت کنند.
رشیدیان بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی را نیز از جمله مباحث مهم خواند و توصیه کرد : روستائیان با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن برای این امر اقدام کرده و ایمنی منازل خود را تامین نمانند.
رشیدیان در ادامه با نکوهش رفاه زدگی و تجمل گرایی گفت: رفاه و آسایش حق مردم است و ما به دنبال ایجاد و افزایش رفاه ملت در مسیر تحقق حیات طیبه و رسیدن به جامعه الهی و انسانی هستیم و باید تلاش و وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم. .
وی عنوان کرد : باید زمینه ای فراهم شود تا تمامی مردم بر اساس توانمندی خود به طور عادلانه از امکانات موجود در کشوربهره مند شوند.
استاندار خراسان رضوی تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد خوشه های صنعتی در روستاها را یک ضرورت دانست و اظهار کرد : با حذف واسطه ها و انتفاع بیشتر تولید کنندگان روستایی، زمینه برای توانمند سازی و افزایش تولید فراهم می شود.
وی با اشاره به شرایط موجود کشور و تحریم های ظالمانه دشمنان ، رمز عبور از این بحران را همراهی و همدلی مردم و مسئولان دانست و گفت: همانگونه که در جنگ هشت ساله، با خدا باوری، خودباوری و وحدت کلمه در سایه الهام از مکتب عاشورا و رهبری های امام راحل (ره) در مقابل تمام دنیا ایستاده و پیروز شدیم؛ در این جنگ اقتصادی هم با همان رویکرد، فاتح میدان خواهیم بود.
وی با تجلیل از مقام شهدای دوران دفاع مقدس و ادای احترام به شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد افچنگی رئیس فقید عقیدتی و سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب کشور که در حادثه تروریستی اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ گفت: این شهدا شاگردان ممتاز مکتب عاشورا و گل های سرسبد ملت ایران هستند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مکتب اسلام زنده است؛ افزود : فرزندان این ملت با پیروی از نهضت عاشورا برای احیای عزت، استقلال، اقتدار و تمامیت ارضی کشور از جان و همه داشته های ارزشمند خود گذشتند.
رشیدیان ادامه داد : کشوری که با اخم انگلیسی ها مناطقی از جنوب را می داد؛ با تشر دولتی دیگر مناطق شمالی را واگذار می کرد؛ با لحن تندی حق امتیاز کشتیرانی اروند را به بیگانه می سپرد و بر اساس اراده بیگانه بخش هایی از شرق ایران را واگذار می کرد؛ با پیروزی انقلاب اسلامی و با تاسی به مکتب عاشورا در مقابل تمامی دنیا ایستاد و یک وجب از خاک خود را واگذار نکرد.
وی گفت: حفظ همان روحیات و تقویت همبستگی و انسجام ملی به عنوان یک رسالت همگانی در شرایط کنونی؛ رمز پیروزی بر تمامی مشکلات است
وی در بدو ورود به افچنگ بر مزار شهدای روستا حاضر شد و به آنان ادای احترام کرد همچنین در منزل حجتالاسلام محمد افچنگی از شهدای حادثه تروریستی اهواز حضور یافت و با والدین او دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار