زنگ خاموش در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان نواخته شد
سنندج (پانا) - همزمان با روز جهانی ناشنوایان "زنگ خاموش ویژه ناشنوایان " در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان نواخته شد.
در مراسمی با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان و جمعی از مسئولین استانی، زنگ خاموش همزمان با روز جهانی ناشنوایان به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج نواخته شد.
خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این مراسم گفت: بیش از ۳۸۰ دانش آموز ناشنوا وکم شنوا در ۱۶ شهرستان در سطح استان با استفاده از خدمات ویژه آموزشی ،پرورشی و حمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان در مراکز ویژه ومدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تأکید کرد: شنوایی یک توانمندی حیاتی است و اگر مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی فرد درمان نشود دچار اختلالات زبانی شده و در زمینه های گفتار،گوش کردن ،خواندن ،نوشتن ،موفقیت های تحصیلی ،ورود به تحصیلات عالیه، آرمان ها و شغل دچار مشکل می شود.
وی با بیان اینکه ناشنوایان برای جامعه هنوز ناشناخته هستند و جامعه نسبت به آنان و نوع معلولیتشان شناخت کمتری دارد؛ یادآور شد: ناشنوایی بدترین نوع معلولیت است و فرد ناشنوا ارتباطش را با سایر افراد از دست می دهد.
رنجبر اضافه کرد: نظام آموزشی ویژه باید به گونهای طراحی شود که در مدارس امکان شناسایی توانایی و استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت فعالیت در مشاغل مناسب پس از پایان تحصیلات فراهم شود بطوریکه دانش آموزان ویژه آموزش های لازم را حین تحصیل فراگیرند.
ارسال دیدگاه