مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی: 1716 طرح در سامانه کارا ثبت شده است/تحقق 11/10 درصد کارورزی در آذربایجان شرقی

معرفی ۲ هزار و ۸۳۴ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل در سال ۹۷

تبریز (پانا)- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تعهد استان تا 5 مهرماه سال جاری آموزش 3 هزار و 700 کاروزر است که تا کنون 11/10 درصد تحقق یافته است.

کد مطلب: ۸۵۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی: 1716 طرح در سامانه کارا ثبت شده است/تحقق 11/10 درصد کارورزی در آذربایجان شرقی

میر احد حسینی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در محل استانداری اظهار کرد: از 17 شهریور تا 7 مهرماه سال جاری 30 طرح تسهیلات اشتغال روستایی در استان توسط دستگاه های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، علوم پزشکی، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و منطقه اقتصادی سهلان تایید و مصوب شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت نیز 2 طرح ملی معادل 25 میلیارد ریال که قابلیت اشتغال 125 نفر را دارند بررسی و برای تصویب نهایی به کارگروه ملی ارسال شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت طرح های ملی تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان بیان کرد: امسال 18 طرح ملی معادل 238 میلیارد ریال به کارگروه ملی ارسال شده است که از این میزان 102 میلیارد ریال تصویب شده و برای بررسی و پرداخت به بانکهای عامل معرفی شده اند.

حسینی در ادامه با بیان این که از 106 طرح ارسال شده تسهیلات اشتغال فراگیر فقط 22طرح مصوب شده است، گفت: از این میزان طرح مصوب نیز برای 20 طرح قرار داد منعقد شده و برای 12 طرح نیز توسط بانک های عامل تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از عملکرد بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر بیان کرد: بانک سپه از 34 طرح ارسال شده 5 طرح را تصویب کرده که متاسفانه تا کنون ریالی تسهیلات پرداخت نکرده و ضعیفترین عملکرد را در این رابطه داشته است.

وی افزود: از 18 طرح ملی اشتغال فراگیر نیز 3 طرح مصوب شده و برای 2 طرح معادل 40 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و 5 طرح نیز مورد قبول نبوده و وضعیت بقیه طرح ها در مرحله پیگیری هستند.

حسینی از تحقق 50درصدی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال 96 برای هزار و 700 طرح مشاغل خانگی معادل 20 میلیارد ریال توسط بانک های عامل ملی، مسکن ، تجارت و صادرات تسهیلات پرداخت شده است که بانک های صادرات با 44 درصد و تجارت با 48درصد پرداختی ها ضعیفترین عملکرد ها را در این زمینه داشته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سال 97 نیز تا کنون 2 هزار و 834 طرح مشاغل خانگی بر حسب سهمیه ابلاغی به بانکهای عامل معرفی شده اند اما هیچ یک از بانک ها پرداختی ها را تا به این لحظه شروع نکرده اند.

حسینی در ادامه با بیان این که تعهد استان تا 5 مهرماه سال جاری آموزش 3 هزار و 700 کاروزر است که تا کنون 11/10 درصد تحقق یافته است، گفت: 13 هزار و 747 نفر برای طرح کارورزی ثبت نام کرده اند که در این رابطه برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 168 مجوز کارورزی ، سازمان جهاد کشاورزی 38 مجوز ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 4 مجوز و سایر داستگاه های اجرایی 151 مجوز کارورزی صادر شده است.

وی بیان کرد: از هزار و 716 طرح ثبت شده در سامانه کارا 480 طرح پس از بررسی و تایید به بانک های عامل ارجاع داده شات که این تعداد طرح، قابلت اشتغال 2 هزار و 392 نفر را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار