درخشش دانش آموزان شهرقدس در مسابقات استارت آپ کشوری

شهرقدس (پانا) - دانش آموزان شهرقدس توانستند با حضور در اولین دوره مسابقات کشوری استارت آپ دانش آموزی مقام اول این مسابقات را کسب نمایند.

کد مطلب: ۸۵۷۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان شهرقدس در مسابقات استارت آپ کشوری

مهشید قربانی حقیقت و فاطمه صفر بیرانوند دانش آموزان پایه یازدهم رشته تجربی از دبیرستان نمونه دولتی مولودکعبه شهرقدس موفق به کسب مقام اول در اولین دوره استارت آپ دانش آموزی مرحله کشوری به میزبانی دانشگاه علم و صنعت شدند.

دانش آموز مهشید قربانی حقیقت در این رابطه اظهار کرد:ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم تا بتوانیم از همان اول روی پای خود بایستیم وایده خود را اجرایی کنیم ،بایدبه این نکته هم اشاره کنم که ما باحداقل امکانات به این موفقیت بزرگ دست یافتیم اماهنگامی که نوشتن فرمولاسیون کامل شد به پژوهش سرای دکتر حسابی شهرقدس مراجعه کردیم و مسئول پژوهش سرا این امکان را در اختیار ما قرار دادند که از آزمایشگاه پژوهش سرا استفاده کنیم .

دانش آموز فاطمه صفربیرانوند بیان کرد:همه کرم های موجود در دهکده جهانی پس از سه روز روی سوختگی تاثیر میگذارند اما کرمی که ما تولید کردیم سوختگی درجه یک را تنها در 30 ثانیه بهبود می بخشد.

وی تصریح کرد:ما در تک تک مراحل کار وجود خداوند را حس کردیم و هرهنگامی که ناامید می شدیم به این فکر میکردیم که بالاخره روزی خداوند یاریمان میکند و این ایمان به خدا باعث شد که اکنون زحمات ما به ثمر بنشیند.

کرم سوختگی ساخته دست دو دانش آموز بااستعداد شهرقدس میتواند بسیاری از سوختگی ها را در کمترین زمان درمان کند واز خواص این کرم میتوان به ضد التهاب، ضد سوزش و ضد باکتری بودن ،نرم کنندگی آن اشاره کرد.

شایان ذکراست ، این کرم سوختگی توسط داوران بررسی و آزمایش شده و در مرحله ثبت اختراع از سوی دانشگاه علم و صنعت می باشد.

/خبرنگار:نسترن خدابنده لو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار