30 درصد از فضای آموزشی شهرستان تایباد فرسوده است

تایباد (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت: 30 درصد از فضای آموزشی شهرستان تایباد فرسوده است که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

کد مطلب: ۸۵۶۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
30 درصد از فضای آموزشی شهرستان تایباد فرسوده است

محمود آریامنش در نشستی خبری به خبرنگاران شهرستان، گفت: برای دانش‌آموزانی که در روستاهایی هستند که ازنعمت مدرسه محرومند و به ناچار باید برای ادامه تحصیل به شهر یا روستای همجوار مهاجرت کنند تا 50 درصد هزینه‌های سرویس را این اداره (آموزش و پرورش) پرداخت می‌کند.

وی افزود: 1400 دانش آموز عشایری و 800 دانش آموز فاقد مدرک هویتی جزو ۲۵۷۰۰ دانش آموز این شهرستان هستند که با آغاز سال تحصیلی جدید، وارد کلاس های درس می شوند.

وی از رشد 10 درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان برای ثبت نام اینگونه دانش آموزان هیچ محدودیتی ندارد.

این مقام مسئول با توجه به کمک خیرین مدرسه ساز گفت: در شش ماه ا‌ول سال جاری خیرین مبلغی بالغ بر هشت میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک نمودنند، این در حالی است که بالای ۳۰ درصد فضاهای اموزشی شهرستان فرسوده میباشند و ۱۲ کلاس کانکسی در شهر و روستا وجود دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس، این شهرستان نزدیک به 330 نیروی معلم در مقاطع مختلف تحصیلی برای کادر آموزشی خود نیاز دارد.

آریامنش در پاسخ به سوالی در رابطه با ضعف برنامه های فرهنگی و خصوصا مسابقات فرهنگی و هنری نه بیان کرد: با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد به تفاهماتی در زمینه تبادل تجربیات و آموزش رسیده ایم و انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان آمادگی خود را جهت مساعدت اعلام نموده اند ولی با توجه به عدم دریافت مجوز بکارگیری نیروهای غیر از مرتبطین با آموزش و پرورش هنوز عملا این تفاهمات اجرایی نشده است که در این میان مخالفت والدین برای استفاده دانش آموزان در کلاس های فوق برنامه فرهنگی و هنری مزید بر علت شده تا زمینه این فعالیت ها در خور توان و استعدادهای دانش آموزان به عنوان ذخایر شهرستان نباشد و برونداد مناسب نداشته باشد.

وی تصریح کرد: 2 فضای اموزشی در مهرماه امسال به بهره برداری می رسد و ۱۲ فضای اموزشی که بامشارکت خیرین در حال ساخت می باشد در مهرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار میگیرد.

شایان ذکر است، شهرستان تایباد با جمعیتی حدود 120 هزار نفر در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار