مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران: توسعه گفتمان در راستای حل مشکلات ضروری است

فیروزکوه (پانا) - جلسه ساماندهی مناطق شمال شرق استان تهران، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مدیران مناطق، در فیروزکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۴۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران: توسعه گفتمان در راستای حل مشکلات ضروری است

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: کیفیت بخشی به امور مدارس از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است که لازمه آن آموزش های ضمن خدمت برای معلمین است.

وی عامل برخی از مشکلات دانش آموزان را بی‌اطلاعی و نا‌آگاهی اولیا دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی، مسائل روانی، مهارت‌های زندگی و دوست‌یابی از مسائل بسیار با اهمیت است که نباید به سادگی از کنار آنان گذشت .

فولادوند با تاکید بر بالابردن سطح آگاهی اولیای دانش آموزان، اظهار داشت: بعضا اولیا با نادیده گرفتن این موارد مشکلاتی را برای دانش آموزان به وجود می آورند که این امر، ضرورت آموزش انجمن اولیا را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بخش اعظم رضایت‌مندی آموزش و پرورش را بدنه اصلی آن یعنی معلمان عنوان کرد و افزود: توسعه گفتمان در راستای حل مشکلات ضروری است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تفویض اختیار در چارچوب قانون موجب پیشرفت در کارها می‌شود و باید در مسیر قانون مسئولیت‌ها را به خود مدرسه واگذار کنیم.

حتی یک دانش آموز هم نباید از تحصیل باز بماند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان باید تا آخرین لحظه صورت پذیرد، اظهار داشت :حتی یک دانش آموز هم نباید از تحصیل باز بماند.

وی نظارت کارشناسان آموزش بر تدوین و تهیه برنامه هفتگی مدارس ضروری دانست و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سطح کیفیت آموزش در مدارس بالاتر رود و همگی جوانب به درستی در نظر گرفته شود.

فولادوند با اشاره به، به روز رسانی همکاران فرهنگی از طریق برگزاری دوره های آموزشی ، تاکید کرد: معلمین ما باید به لحاظ اطلاعات و کسب مهارت های حرفه ای کاملا به روز بوده تا بتوانند نیازهای دانش آموز امروز را مرتفع سازند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر ساماندهی صحیح سرویس های دانش آموزی ، تصریح کرد: سرویس های دانش آموزی از جمله مواردی است که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و حتما باید سلامت وسیله نقلیه و همچنین راننده سرویس به شدت مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار