اضافه شدن 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر از اول مهر

همدان (پانا) - شهردار همدان گفت: 15 دستگاه اتوبوس همزمان با بازگشایی مدارس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه می شود.

کد مطلب: ۸۵۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اضافه شدن 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر از اول مهر

عباس صوفی در نشست هم‌اندیشی طرح استقبال از بازگشایی مدارس که به همت شهرداری همدان و آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری همدان به مباحث فرهنگی بسیار اهمیت می‌دهد؛ چراکه اگر شهر خوب، آباد و درخور همدان می‌خواهیم باید به مباحث فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان توجه کنیم.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری همدان خدمات مختلفی را در رابطه با ایمن‌سازی مدارس، حمل و نقل و... ارائه می‌دهد، گفت: خط‌کشی مقابل مدارس، حمل و نقل و جابه‌جایی دانش‌آموزان، ایمنی مدرسه‌ها، رنگ‌آمیزی دیوار مدارس، آسفالت‌ریزی و... از جمله اقدامات است.

صوفی گفت: ستاد استقبال از مهر، 25 شهریورماه تا چهارم مهرماه اجرا می‌شود که سازمان‌های مختلف شهرداری از جمله سیما و منظر، حمل و نقل و... اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی به اضافه شدن 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان همزمان با بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: در شهر همدان نزدیک به 3 هزار خودرو در حوزه سرویس مدارس فعال هستند که متأسفانه تنها 900 خودرو در سال گذشته ثبت‌نام و ساماندهی شده است.

شهردار همدان بر لزوم گزینش رانندگان سرویس مدارس و برچسب‌گذاری خودروها تأکید کرد و گفت: نظارت بر سلامت روانی و اخلاقی رانندگان بسیار دارای اهمیت است.

صوفی در بخش دیگر سخنانش به ارتقای فرهنگ شهروندی تأکید کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که در حوزه آموزش شهروندی از جمله مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، فضای سبز و... سرمایه‌گذاری کنیم؛ چراکه این موارد در آینده درآمدزایی برای شهر است.

اکبر کاووسی، عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مقطع ابتدایی بهترین زمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی است به معلمان پیشنهاد داد که 5 دقیقه نخست کلاس درس به آموزش فرهنگ شهروندی بپردازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان هم ابراز کرد: طی 5 ماه نخست امسال 9 هزار وسیله نقلیه به استان افزوده شده است.

سرهنگ علی فکری با اشاره به اینکه هر خودرو به 4 تا 6 متر فضای پارک نیاز دارد، گفت: آموزش‌های ترافیکی در این حوزه بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه سرویس مدارس باید مطابق با استاندارد دانش‌آموزان را سوار کنند و بیمه طبق قانون فقط به افراد دارای کارت حق بیمه می‌دهد، افزود: مراقبان عبور و مرور دانش‌آموزان در کنار مدارس حضور دارند و خودروهای شخصی و عمومی که به دستور مراقبان اعتنا نکنند 50 هزار تومان جریمه و 3 نمره و 5 نمره منفی دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: پلیس با جدیت با خودروهایی که برچسب سرویس ندارند برخورد می‌کند.

سرهنگ فکری در پایان از شهرداری همدان به دلیل بازگشایی خیابان آیت‌ا...طالقانی قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هم به بازگشایی مدارس با شعار «شور حسینی و تعلیم و تربیت» اشاره و بیان کرد: از پیشنهاد شورای اسلامی شهر برای آموزش فرهنگ شهروندی استقبال می‌کنیم.

محمد پورداود به اجرای دو برنامه روز غنچه‌ها و بازگشایی مدارس در اول مهرماه اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین و اجرای طرح تدبیر در حوزه ابتدایی دو موضوع مهم و مورد توجه است.

یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: شهرداری همدان برنامه مفصلی را برای بازگشایی مدارس تدارک دیده است.

در پایان این مراسم از برچسب سرویس مدارس در سال تحصیلی پیش رو، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار