کاشان منتخب طرح های آموزشی و پرورشی مدارس استان اصفهان

کاشان(پانا) - معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان از کسب سه عنوان برتر طرح های آموزشی و پرورشی استان اصفهان توسط مدارس این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کاشان منتخب طرح های آموزشی و پرورشی مدارس استان اصفهان

حمید رضا کوچکی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: در اجرای طرح همیار معلم که با هدف مشارکت دانش آموزان در مدیریت مدرسه انجام می شود، دبیرستانهای استاد زاهد و شهید باهنر موفق به کسب رتبه برتر استان اصفهان شدند.

وی افزود: در بخش مدارس منتخب طرح همگام با قرآن که با هدف همگانی ساختن آموزش مفاهیم و آموزه های قرآن انجام می شود، دبیرستان دخترانه نمونه دولتی سپیده کاشانی موفق به کسب رتبه برتر استان اصفهان شدند.

وی تصریح کرد: در روش های نوین تدریس، امکان مشارکت دانش آموزان در فرآیند تدریس جایگزین تاکید بر محفوظات و به خاطر سپاری مطالب می شود و فراگیر باید سعی کند با تلاش خود راه حلی برای مساله پیدا نماید و معلم فقط در نقش راهنما، دانش آموز را برای کشف مجهولات وندانسته هایش یاری می رساند.

وی افزود: اجرای طرح همیار معلم فرصتی است که دانش آموزان، لذت یادگیری را چشیده و انگیزه و علاقه پیدا کند ضمن اینکه در این فعالیت روحیه همکاری ، مسوولیت پذیری ، خودباوری خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان تقویت می شود.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: یادگیری بهتر و موثرتر همراه با صمیمت و نشاط در گروه همسالان، موجب تعامل بهتر و بیشتر آنها با یکدیگر شده و در نهایت باعث ارتقای تحصیلی کاهش وقت و هزینه های خانواده ها می شود.

کوچکی افزود: انعطاف و استمرار آموزش و یادگیری علاوه بر مدرسه، در منزل به صورت اینترنتی، موجب پویایی و خود جوشی همه دانش آموزان در یک رقابت سالم وسازنده و رشد و شکوفایی استعدادهای همه دانش آموزان شده و محدود به یک عده خاص نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار