در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

توضیح صادق زیباکلام درباره احتمال بازگشتش به دانشگاه آزاد

تهران (پانا) - صادق زیباکلام درباره مصوبه اخیر هیأت امنای دانشگاه آزاد مبنی بر تسهیل بازگشت استادان اخراجی به این دانشگاه گفت اگر همچنان نظر دکتر ولایتی بر این باشد که او نمی‌تواند در دانشگاه آزاد باشد، تصمیم جدید این دانشگاه شامل حالش نمی‌شود اما اگر «تخفیف داده باشند» او هم می‌تواند به دانشگاه آزاد برگردد.

کد مطلب: ۸۵۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توضیح صادق زیباکلام درباره احتمال بازگشتش به دانشگاه آزاد

زیباکلام در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تصمیم اخیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازگشت استادان به این دانشگاه بدون محدودیت اظهار کرد: خیلی خوشحال می‌شوم و افتخار می‌کنم که دوباره به دانشگاه آزاد برگردم. من یکی از استادان دانشگاه آزاد بودم که به صورت قرارداد پاره‌وقت با دانشگاه آزاد همکاری می‌کردم و طبق قانون منعی وجود ندارد؛ استادانی که در یک دانشگاه تمام‌وقت هستند، می‌‌توانند در دانشگاه آزاد یا یک دانشگاه دیگر به‌صورت پاره‌وقت فعالیت کنند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: مشکلی که برای ادامه فعالیت من در دانشگاه آزاد وجود داشت این بود که دکتر ولایتی، رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد، یک بار در یکی از سخنرانی‌ها یا مصاحبه‌هایش گفته بود استادی که اسرائیل غاصب را به رسمیت می‌شناسد جایی در دانشگاه آزاد ندارد. من هر چه فکر کردم استادی غیر از من اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و من همچنان اسرائیل را در چارچوب تعیین مرزهای دو کشور که در سال‌های 1327 یا 1948 میلادی به وجود آمد، به رسمیت می‌شناسم. در واقع من در آن چارجوب اولیه همچنان کشور یهود را به رسمیت می‌شناسم و در کنار آن کشور مستقل فلسطین وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عربی این دو کشور را به رسمیت می‌‌شناسند حتی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز این دو کشور مستقل را به رسمیت می‌شناسد.

وی تأکید کرد: اگر همچنان نظر دکتر ولایتی بر این باشد که من نمی‌توانم در دانشگاه آزاد باشم، تصمیم جدید این دانشگاه شامل حال من نمی‌شود اما اگر تخفیف داده باشند من هم می‌توانم به دانشگاه آزاد برگردم و باید ببینیم نظر دکتر طهرانچی سرپرست جدید دانشگاه آزاد در این‌باره چیست.

زیباکلام همچنین درباره فعالیتش در دانشگاه تهران نیز گفت: همچنان در دانشگاه تهران به عنوان استاد مشغول به تدریس هستم.

سیزدهم شهریورماه جاری هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به انتقادات صورت‌ گرفته از برخی رویه‌های سابق درباره اعلام پایان همکاری برخی از استادان شاخص و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه بازگشت آنان به این دانشگاه بدون توجه به سن و بازنشستگی را تصویب کرد و مقرر شد امکان ویژه‌ای برای حضور این استادان در دانشگاه فراهم شود.

این در حالی است که اواخر سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت فرهاد رهبر با اجرای طرح ساماندهی اعضای هیات علمی با 170 استاد قطع همکاری کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار