در مراسم معارفه معاون امور مجلس وزارت آموزش و پرورش

بطحایی: باید از ظرفیت بخش غیردولتی در حوزه حقوقی وزارت آموزش و پرورش استفاده کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه معاون حقوقی و امور مجلس جدید وزارت آموزش و پرورش و تکریم معاون پیشین، این معاونت را خط مقدم وزارت آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۵۳۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: باید از ظرفیت بخش غیردولتی در حوزه حقوقی وزارت آموزش و پرورش استفاده کنیم

وزیر آموزش و پرورش در این آیین با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: «حوزه معاونت امور مجلس و زیرمجموعه‌های این معاونت جزو سخت‌ترین حوزه‌های کاری در هر سازمانی از جمله آموزش و پرورش است. سختی اول مربوط به حوزه نمایندگان مجلس است زیرا نمایندگان با درخواست‌ها و نگرانی‌های موکلانشان مواجه هستند و از آن‌ها توقع دارند تا همه این مشکلات را برطرف کند. مشکلاتی که مردم در کنار این درخواست‌ها و غیره دارند، مشکلاتی چون بیماری، بیکاری و مشکلات اقتصادی و غیره باعث شده تا فشارهای زیادی بر نمایندگان باشد و انصافا فشاری که بر نمایندگان از حوزه‌های انتخابی‌شان وجود دارد بسیار زیاد و سخت است.»

سیدمحمد بطحایی ادامه داد: «دامنه و تنوع و دریای وسیعی از مشکلات وجود دارد که مردم توقع دارند نمایندگانشان این مشکلات را حل کنند. آن‌ها هم این درخواست‌ها را به آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه‌ها منتقل می‌کنند و طبیعتا معاونت امور مجلس هم در خط مقدم این تعامل و فشار قرار دارد.»

او افزود: «از یک سو پاسخگویی به نمایندگان و از طرف دیگر تعامل با قانونگذار به عنوان کسی که می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای دستگاه ایجاد کند، حوزه حساس را در معاونت امور مجلس به وجود آورده است و مطمئنا اگر نمایندگان با مشکلات و ظرفیت‌های آموزش و پرورش آشنا نباشند ممکن است قوانینی را تصویب کنند که اجرایش خارج از توان ما باشد؛ به همین دلایل دشواری خاصی در این حوزه وجود دارد و همکاران باید صبوری خاصی داشته باشند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «گاهی فکر می‌کنم بعضی از معاونت‌ها نقش گردان‌های خط مقدم را دارند که باید راه را برای فعالیت دیگر معاونت‌ها باز کنند تا آن‌ها به خط مقدم جهل بتازند. این خط مقدم را معاونت مجلس باز می‌کند.»

او در ادامه افزود: «مسائل بسیار پیچیده‌ای در آموزش و پرورش وجود دارد و حجم کار در این معاونت بسیار زیاد است اما هرچند که تلاش‌های زیادی صورت گرفته است ولی متاسفانه به دلیل حجم بالای کار در حوزه امور مجلس، حوزه حقوقی مورد غفلت قرار گرفته است و باید از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در حوزه حقوقی استفاده کنیم. در حوزه تخلفات اداری نیز خوشبختانه از سال‌های گذشته کار روان شده است اما تاکید می کنم که به هر حال کار در حوزه معاونت حقوقی و امور مجلس کار حساسی است و نیاز به توجه خاص دارد.»

بطحایی از خدمات یوسف نجفی، معاون سابق حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه، تشکر کرد و گفت: «در یک سال و اندی که در خدمت ایشان بودم کاملا در رفتارها و تصمیم گیری‌های‌شان دلسوزی و تعهد به کار مشهود بود و من از ایشان سپاسگزارم. همانطور که گفتم حساسیت در این حوزه بالاست و گاهی کوچکترین حرف از زبان یک کارشناس ممکن است هزینه‌های زیادی را برای سیستم ایجاد کند و بنابراین ما باید همکاری و همدلی خوبی با هم داشته باشیم.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «متاسفانه فضای اخلاقی کشور ما ملتهب و حساس شده و بدگویی و تخریب افزایش یافته است. ما باید کمک کنیم تا این اتفاقات هم کمرنگ و از بین برود چون تنها چیزی که باقی می‌ماند رفتارهای انسانی و با اخلاق ما با همدیگر است. ما باید رفتار ایرانی و اسلامی داشته باشیم.

او همچنین در پایان از قبول مسئولیت امیرعلی نعمت‌اللهی به عنوان معاون جدید حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه تشکر کرد و گفت: «ایشان یکی از شخصیت‌های صاحب‌نظر در حوزه حقوقی است و سوابق درخشانی دارند و مطمئنا توانمندی ما را در این حوزه افزایش می‌دهند. ایشان همچنین در حوزه مجلس، آشنایی با نمایندگان، لوایح و دعاوی و حل مسائل نیز سابقه عملی درخشانی دارند که امیدواریم به خوبی بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.»

تعامل خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی وجود دارد

همچنین در ادامه این مراسم یوسف نجفی از وزیر آموزش و پرورش برای اعتماد به او تشکر کرد و گفت: «حوزه معاونت حقوقی و امور مجلس خیلی مهم و سخت است، تعامل ایجاد کردن با نهادهای مختلف به ویژه مجلس کار سختی است و به صبر و حوصله نیاز دارد. من برای ایجاد این تعامل سازنده سبک مدیریتی را بر اساس حفظ کرامت انسانی انتخاب کردم و شما امروز می‌بینید که در مجلس هر وقت از آموزش و پرورش بحثی می‌شود، تمام مجلس یک‌دست همراهی می‌کند و این دلیلی بر این است که هم آموزش و پرورش حساس و مهم است و هم اینکه تعامل بین مجلس و آموزش و پرورش ایجاد شده است.»

معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از هیات رئیسه مجلس، همه نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکر کرد و گفت: «امروزه خوشبختانه مجلس، نظام و دولت به این نتیجه رسیده‌اند که معلم کارمند نیست و باید نگاه جدیدی به او داشت. کار معلم تربیت و پرورش فرزندان این مملکت است.»

نجفی ادامه داد: «خوشبختانه در این مدت تعامل خوبی با مجلس صورت گرفت که یکی از طرح‌های موفق ما نظام رتبه‌بندی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های دکتر بطحایی در قالب لایحه برای دولت فرستاده شد. همچنین بودجه امسال ما در اثر همین تعامل نسبت به سال 96 افزایش داشت، بنابراین ما باید همت کنیم و از این موقعیت در زمانی که برای جامعه آموزش و پرورش مهم است، استفاده کنیم. این کشور مال ماست و موظفیم سیاست‌های دولت را بر‌اساس منویات مقام معظم رهبری در هر جایی که هستیم پیگیری کنیم و نیز این جامعه بسیار به اشاعه امید و نشاط نیاز دارد.»

او افزود: «امروز جنگ اقتصادی به راه افتاده است و همه ما باید با اخلاص بسیجیان زمان جنگ کارها را جلو ببریم و شرایط کشور را درک کنیم.»

برای عملیاتی‌کردن برنامه‌های وزیر آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنم

همچنین امیرعلی نعمت‌الهی، معاون جدید حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه این مراسم از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: «امیدوارم بتوانم با همکاری مدیران و همکاران مجموعه برای عملیاتی‌کردن اهداف و برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش تلاش کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار