رازهای موفقیت در کنکور سراسری از زبان رتبه 1 ریاضی منطقه 3 کشور

کرمانشاه (پانا) - امید رستم‌آبادی، اهل روستای رستم‌آباد بزرگ از توابع کنگاور است که در آزمون سراسری سال 1397 موفق به کسب رتبه 1 منطقه سه، 11 کشور در گروه علوم ریاضی و فنی و رتبه 37 منطقه سه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رازهای موفقیت در کنکور سراسری از زبان رتبه 1 ریاضی منطقه 3 کشور

نتایج نفس‌‌گیر بزرگترین ماراتن علمی کشور در حالی اعلام شد که پرچم رتبه 1 کنکور سراسری منطقه 3 را یک کنگاوری به اهتزاز در آورد.
امید رستم‌آبادی، اهل روستای رستم‌آباد بزرگ از توابع کنگاور است که در آزمون سراسری سال 1397 موفق به کسب رتبه 1 منطقه سه، 11 کشور در گروه علوم ریاضی و فنی و رتبه 37 منطقه سه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شد.

مهم‌ترین ویژگی شخصیت آموزشی خودتان را چه می‌دانید؟
من همیشه دوست داشته‌ام بهترین باشم و این آرمان، انرژی فوق‌العاده‌ای را در من برای تلاش کردن ایجاد می‌کند. همیشه اهل کار و تلاشم. از حواشی دورم و نمی‌گذارم امور بی‌ارزش و فرعی، تمرکزم را به هم بزند. وقتی مطالعه را برای آزمون سراسری شروع کردم، تمام عواملی که حواسم را پرت می‌کرد، از اطرافم دور کردم و با تمام وجود، غرق در مطالعه شدم. طوری غرق در مطالعه می‌شدم که پس از گذشت 2 -3 ساعت فکر می‌کردم هنوز 20 دقیقه گذشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های من در مطالعه، سمج بودن است، تا مادامی که مبحثی را یاد نگیرم، رهایش نمی‌کنم. یادم هست که مبحث موج از فیزیک پیش دانشگاهی را حدود 5 ماه خواندم و تکرار کردم که بالاخره فهمیدم امواج ایستاده یعنی چه؟

آیا فضای مجازی را هم کنار گذاشتی؟
بازی‌های کامپیوتری، فوتبال و ... از تفریحات قبل از کنکور من و دوستانم بود. از اینترنت و بازی‌های موبایلی هم که خیلی استفاده می‌کردم و واقعا خانواده‌ام را نگران کرده بود؛ اما در سال کنکور، تمام این تفریحات را کنار گذاشتم و حتی شش ماه قبل از کنکور هم یک ثانیه تلویزیون تماشا نکردم. اما چون دو هفته یکبار آزمون آزمایشی داشتم، مجبور بودم برای گرفتن کارنامه، از اینترنت استفاده کنم. موبایل هوشمندم را هم، از همان روزهای نخست کنار گذاشتم، چون واقعا وسیله‌ی مزاحمی برای تمرکزم بود.

فاصله‌ی منزل شما تا مدرسه چقدر بود و چطور رفت‌ و آمد می‌‌کردید؟
رفت و آمد مسافت حدود 30 کیلومتری تا مدرسه کار بسیار دشواری بود. بعد از ظهرهای زمستان خیلی سخت بود، من همیشه شب‌ها به خانه می‌رسیدم و خانواده‌ام خیلی نگران این موضوع بودند. یکی از مشکلات رفت و آمد به شهر، مواقعی بود که برف سنگینی در این منطقه کوهستانی بر زمین می‌نشست. متاسفانه سرویس ما چون سرویس چندین گروه از دختران و پسران دانش‌آموز روستا بود، خیلی قائل به وقت و نظم نبود و در مواقعی مجبور به تردد با خودروهای عبوری بودم که گاهی حدود نیم ساعت کنار جاده از سرما می‌لرزیدم.

فکر می‌‌کنید پدر و مادرتان چه نقشی و تاثیری در موفقیت شما داشته‌اند؟
اهمیت نقش پدر و مادر بر کسی پوشیده نیست. پدر و مادرم با وجود اینکه سواد دانشگاهی نداشتند، همواره بر اهمیت علم و دانش‌اندوزی تاکید می‌کردند و آنها در به وجود آوردن این علاقه در من، نقش بسزایی داشتند، این نقش آنها در 2 سال آخر که به طور جدی درس می‌خواندم پر رنگ‌تر شد. مسلّما انسان گاهی ناامید و مایوس می‌شود، پدر و مادرم در چنین اوقاتی از من پشتیبانی روحی می‌کردند. آنها به خاطر من تمام کارهایشان را با برنامه من تنظیم کرده بودند. همین نظم بود که باعث می‌شد، من تمرکزم را حفظ کنم و هر وقت هم که استرس داشتم، به من می‌گفتند تو با تمام وجودت تلاش می‌کنی؛ اما خداوند است که نتیجه را تعیین می‌کند و ما هم به رضای او، راضی هستیم. این دلداری‌های پدر و مادر، از استرس من می‌کاست و مرا قوی‌تر و پر انرژی‌تر می‌کرد.

برنامه شما برای ادامه تحصیل چیست و چه رشته‌ای انتخاب کردید؟ در مورد اهداف آینده بگویید؟
دوست دارم تا بالاترین سطح علمی، تحصیلاتم را ادامه دهم. در دانشگاه صنعتی شریف رشته مهندسی برق پذیرفته شده‌ام. هدفم تنها مدرک و شغل نیست، دوست ندارم هیچ وقت از فضای علمی جدا شوم. دوست دارم یک دانشمند مطرح در زمینه تحصیلی خودم شوم و برای این هدف تمام توانم را خواهم گذاشت. اهداف بلندی را در نظر دارم که اگر شما آنها را بشنوید، حتی ممکن است مرا مسخره کنید و آن را یک رویاپردازی و امری محال بپندارید، درست مانند کسانی که برای کنکور مرا مسخره می‌کردند؛ اما به آنها ثابت کردم که اراده انسان، بر هر چیزی می‌تواند پیروز شود؛ به شرط اینکه ما خود، آن را باور داشته باشیم.

چه توصیه‌ای برای کنکوری‌های سال 98 دارید که هدفشان کسب رتبه تک رقمی است؟
مهم‌ترین نکته این است که خود را برای یک راه دشوار آماده کنند، ابتدا بنشینند و فکر کنند که هدفشان چیست؟ سپس مشخص کنند که برای رسیدن به این هدف از چه تفریحات و خوشگذرانی‌های روزمره‌ای می‌توانند بگذرند؟ اگر دیدند شهامت شروع کردن را دارند، بسم الله بگویند و فقط و فقط، برای هدفشان با تمام وجود تلاش کنند. نکته مهم دیگر این است که دنبال حواشی نباشند که فقط انسان را از هدفش دور می‌کند، تنها عامل موفقیت تلاش خود انسان است و هنگامی که این تلاش با توکل همراه شد، کوه را هم جابه‌جا می‌کند. شرایطی که ما داریم اصلا مهم نیست، مهم این است که چگونه با این شرایط موفق شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار