113 کلاس به مجموع کلاسهای درس ناحیه یک ارومیه اضافه شد

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه گفت: سال گذشته ناحیه یک ارومیه ، 3108 کلاس درس داشت که امسال 113 کلاس به این تعداد افزوده شده است.

کد مطلب: ۸۵۲۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
113 کلاس به مجموع کلاسهای درس ناحیه یک ارومیه اضافه شد

قهرمان اشرف نجف‌آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه افزود: از این تعداد کلاس جدید 15 کلاس ابتدایی، پنج کلاس دوره اول متوسطه 22 کلاس دوره دوم متوسطه و 71 کلاس برای هنرستان ها تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 78 هزار دانش آموز در مدارس مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه ثبت نام کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه بیان کرد: 59 هزار و 326 نفر از این تعداد دانش آموز در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند.

اشرف نجف آباد گفت: از این تعداد دانش آموز، 42 هزار و 921 نفر در مقطع ابتدایی، 18 هزار و 347 نفر در مدارس متوسطه دوره اول، 15 هزار و 87 نفر در مدارس دوره دوم متوسطه و یکهزار و 637 نفر در پیش دبستانی شروع به تحصیل می کنند.

وی عنوان کرد: کوچکترین جمعیت دانش آموزی ناحیه یک ارومیه را روستاهای دارقالو و دولاما به ترتیب با پنج و 6 دانش آموز به خود اختصاص داده اند.

اشرف نجف آباد افزود: تعداد مدرسه ابتدایی در این ناحیه 306، دوره اول متوسطه 110، دوره دوم متوسطه 57 و هنرستان 26 است که موجب شده اند تا این ناحیه به عنوان پرجمعیت ترین منطقه استان با تعداد بیش از دوهزار مدرس معرفی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه گفت: برای سال تحصیلی جدید چهار رشته کشت گیاهان دارویی در آموزشگاه شهید باکری ترکمان، رشته طلا و جواهر شهیدمطهری، رشته صنایع چوب و مبلمان شهید مطهری و رشته تابلو ساز برق صنعتی پتروشیمی به رشته های قبلی هنرستان ها اضافه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار