پروژه مهر/ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

توانایی و تخصص از ویژگی‌های مشاوران کرمانشاهی در آموزش و پرورش است

کرمانشاه (پانا) - همایش بزرگ همیار مشاور، صبح روز پنج‌شنبه با حضور مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و مدیران آموزش و پرورش مناطق زلزله‌زده غرب استان، در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
توانایی و تخصص از ویژگی‌های مشاوران کرمانشاهی در آموزش و پرورش است

مجید یزدان‌پناه صبح امروز در همایش همیار مشاور، ضمن تشکر از همراهی و همیاری تمام همکاران فرهنگی و دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده، گفت: همیار مشاوران می‌توانند با ارتباط مؤثر، بین خود و سایر دانش‌آموزان، با مشاوران مدرسه، همکاری فعال داشته باشند و در کاهش استرس و نگرانی دانش‌آموزان و انتقال روحیه امید، تلاش و سرزندگی سایر دانش‌آموزان مؤثر واقع شوند.

وی افزود: در دوره نوجوانی، در اوج بحران‌های روحی و روانی، دانش‌آموزان بیشتر به سمت همسالان و هم‌کلاسی‌های خود گرایش دارند و از آنها کمک می‌خواهند و با آنها درددل می‌کنند و اگر با مهارت‌آموزی شرایطی را برای بهبود اجرای صحیح طرح همیار مشاور فراهم آوریم، آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: با بهر‌ه‌گیری از این طرح، می‌توانیم زمینه توانمندساختن دانش‌آموزان را فراهم آوریم و به آنان جهت مشارکت در فعالیت‌های مشاوره‌ای و کنترل رفتارهای آسیب‌زا کمک کنیم و در توسعه و تقویت مهارت‌‌های اجتماعی و رفتارهای سالم، گام مهمی برداریم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مشاوران می‌توانند با تکیه بر توانایی و تخصص خود، در بازسازی روح و روان امیدهای فردای این آب و خاک که در زلزله آبان‌ماه 96 دلشان لرزید، نقش اساسی و عملی داشته باشند و در کاهش (PTSD) استرس و نگرانی پس از حوادث، به‌ویژه زلزله آبان 96 بسیار مفید و کاربردی عمل کنند تا زمینه تعلیم و تربیت در محیطی آرام، در مدارس فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: مشاوران با تخصص و با انگیزه کرمانشاهی با تکیه بر توان و دانش خود، نقشی اصلی در کاهش اضطراب دانش‌آموزان به‌‌ویژه دانش‌آموزان زلزله‌زده استان کرمانشاه دارند که امید است این دانش و تخصص در زمینه مشاوره، به دانش‌آموزان همیار مشاور نیز انتقال یابد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های روحی، روانی و رفتاری دانش‌آموزان، مهم‌ترین مسأله است که باید مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: همانطور که بزرگان ما گفته‌اند "تزکیه مقدم بر تعلیم" است و دانش‌آموز وقتی در امر تحصیل موفق است که‌ در کنار وضعیت جسمی مناسب، آرامش روحی و روانی داشته باشد.

یزدان‌پناه همچنین خوش‌رفتاری و گوش‌دادن به درددل‌های این دانش‌آموزان عزیز را به همیار مشاوران گوشزد کرد و افزود: از نتیجه‌گیری‌های عجولانه و سطحی در مورد دانش‌آموزان پرهیز و سعی شود با آنها ارتباط دوستانه و صحیح برقرار گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار