پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت روز جهانی سوادآموزی

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پیامی به‌مناسبت روز جهانی سوادآموزی تأکید کرد: سوادآموزی حاصل جهد و جد بلیغ همه معلمانی است که با جهل و نادانی مبارزه می‌کنند.

کد مطلب: ۸۵۱۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت روز جهانی سوادآموزی

متن پیام محمد پورداود به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن والقلم و مایسطرون»

سوادآموزی مبتنی بر آموزه های کلام نورانی وحی، سیره انبیاء عظام و ائمه هدایت (علیهم السلام اجمعین) است که در فرمان تاریخی حضرت امام راحل عظیم الشأن(ره) و در راستای اصل سی‌ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تبلور یافت.

روز جهانی سوادآموزی یادمانه جهد و جد بلیغ همه معلمانی است که از ازل تا ابد با عنصر دانایی در مصاف با جهل و نادانی اند.

امروز دستگاه تعلیم و تربیت کشور مفتخر است که در راستای شعار سال 2018 با عنوان "سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها" از خواندن، نوشتن و حساب کردن عبور کرده، به سمت و سوی سواد اجتماعی، سواد رسانه ای، سواد فرهنگی، سواد دیجیتال و... برای تثبیت مهارت های زندگی در حرکت شتابان علمی، عمیق، دقیق و موشکافانه است.

بر آستان لایزال حضرت احدیت سر تعظیم فرود می آوریم که امروز دستگاه تعلیم و تربیت استان با تلاش عوامل ستادی در مرکز و در جای‌جای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و آموزش‌دهندگان عزیز در توسعه سوادآموزی و مراکز یادگیری محلی گام های سترگی برداشته که نتیجه این هم‌افزایی و کار تیمی باعث شده است تا 95/6 جامعه هدف استان از نعمت سواد برخوردار باشند و از میانگین کشوری که 94/7 درصد است، بالاتر بنشیند.

این جانب ضمن ادای احترام به همه شهدای فرهنگی و دانش آموز به ویژه شهدای عرصه سوادآموزی، امیدوارم در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همگام با دولت تدبیر و امید با عزم جدی همه پی‌سپاران طریق حصول دانایی و توانایی به زودی شاهد جشن ریشه‌کنی بی سوادی در کهن‌بوم ایران اسلامی باشیم.

محمد پورداود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار