رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :

همکاری های بین المللی جهاد کشاورزی اردبیل گسترش می یابد

اردبیل (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همکاری های این سازمان با فائو و شرکت های اروپایی در زمینه آب و خاک ، تولید بذور اصلاح شده و دام در حال گسترش می باشد.

کد مطلب: ۸۵۰۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
همکاری های بین المللی جهاد کشاورزی اردبیل گسترش می یابد

خلیل نیکشاد افزود: جهاد کشاورزی استان تفاهم نامه ای با سازمان خواروبار جهانی (فائو) در راستای تسهیل در توسعه مدیریت آب و خاک و توانمند سازی زنان منعقد کرده است .
وی بیان کرد: فائو همچنین در حفظ ذخایر ژنتیکی شتر دوکوهانه در ایستگاه جعفر آباد مغان با جهاد کشاورزی استان اردبیل همکاری دارد و کارشناسان این سازمان در سال های اخیر از این ایستگاه بازدید و راهکارهای لازم را در جلوگیری از انقراض نسل این موجود ارزشمند ارائه کرده اند .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همکاری های تنگاتنگی هم با شرکت اورالیس فرانسه برای تولید بذور اصلاح شده و انتقال تکنولوژی تولید بذر در جریان است .
نیکشاد ادامه داد: تیم اجرایی این شرکت فرانسوی 2 بار به استان اردبیل سفر و زمین های مستعد تولید بذر را شناسایی کرده و هم اکنون نیز درحال تولید بذور انواع محصولات زراعی در اراضی کشت و صنعت و دامپروری پارس در دشت مغان است .
وی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با سفر به فرانسه از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکت قرار گرفته اند .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هدف از این همکاری ها را دستیابی به ارقامی جدید ، پرمحصول و سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان ذکر کرد تا بذوری که بیشترین میزان تولید را با حداقل آب مصرفی دارند شناسایی و در دسترس کشاورزان استان قرار بگیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار