مدیر کل تعاون گلستان

ده هزار و 309 کارگر گلستانی از بیمه تکمیلی برخوردارند

گرگان (پانا) - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از توزیع سبد کالای کارگران طی پاییز امسال خبر داد و گفت: 10 هزار و 309 کارگر گلستانی از بیمه تکمیلی برخوردار هستند.

کد مطلب: ۸۵۰۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ده هزار و 309 کارگر گلستانی از بیمه تکمیلی برخوردارند

سعید مازندرانی در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان گلستان اظهار کرد: 6 هزار واحد کارگری در استان گلستان داریم براساس آمارگیری انجام شده میزان اعتیاد در واحدهای صنعتی بالاتر از نرم جامعه است به منظور کاهش این آسیب اجتماعی طرح «کاج» را در استان اجرا کردیم.

وی در خصوص آمار اشتغال استان تصریح کرد: آمار اشتغال استان در سه ماهه فصل تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 8.8 درصد کاهش پیدا کرده است.

* اشتیاق فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مزدبگیری بیشتر از خوداشتغالی است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: سال گذشته نرخ مشارکت 38.2 درصد بوده که این رقم امسال به 40.7 درصد رسیده است.

مازندرانی بیان کرد: میزان اشتیاق فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بخش مزدبگیری بیشتر از خوداشتغالی است، ضعف دیگری که وجود دارد این است که فارغ‌التحصیلان و جوانان به فعالیت در کارهای تعاونی زیاد نیست.

وی با اشاره به وضعیت سخت معیشتی جامعه کارگری گفت: تاکنون 126 هزار خانوار یا به عبارتی 376 هزار نفر از کارگران از سبد کالا برخوردار شدند، به زودی در پاییز مرحله بعدی توزیع سبد کالا آغاز خواهد شد.

* اشتغال بیش از 3 هزار افغانی در گلستان/ صادرات 17 میلیون دلاری تعاونی‌های استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: به منظور جلوگیری از نسلی شدن فقر 334 کودک بازمانده از تحصیل را به مدارس بازگرداندیم.

مازندرانی در خصوص اشتغال اتباع خارجی گفت: بیش از 3 هزار از افاغنه در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس که مجوز اشتغال دارند مشغول به فعالیت شدند البته ما این اعتقاد را داریم که فرصت‌های شغلی جوانان ایرانی نباید اشغال شود.

وی از صادرات 17 میلیون دلاری تعاونی‌های استان خبر داد و تصریح کرد: 13 هزار تعاونی مرزنشینان در استان داریم که بیش از 80 هزار عضو دارند.

* حدود 8 درصد اقتصاد استان را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه 2 هزار و 600 تعاونی فعال در استان وجود دارد آماری از تعاونی‌های راکد و غیر فعال اعلام نکرد و گفت: حدود هشت درصد اقتصاد استان را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند.

مازندرانی با اشاره به کاهش آمار اخراج کارگران از واحدهای تولیدی بیان کرد: سال گذشته 4 هزار و 600 نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند این در حالی است که هزار و 850 نفر در سال جاری از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

در پایان این مراسم از تعدادی افراد کارآفرین برتر با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار