در گفتوگو با پانا
طهرانیان: در سال تحصیلی جدید ۲۰۰هزار دانشآموز مناطق محروم از طریق طرح خرید خدمات سرویس آموزشی و تربیتی دریافت میکنند
تهران (پانا) - مدیرکل مدارس غیردولتی با اعلام جزئیات طرح خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از افزایش کمک دولت به مناطق محروم به ازای هر دانشآموز خبر داد.
مجید طهرانیان به پانا گفت: «پیشبینی میشود در سال تحصیلی آینده بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانشآموزان مناطق محروم از طریق طرح خرید خدمات سرویس آموزشی و تربیتی دریافت کنند که این رقم معادل طرح خرید خدمات سال گذشته است و امسال آموزش و پرورش قصدی بهرایافزایش این آمار ندارد.»
او ادامه داد: «براساس گزارش استانهای مجری طرح، علیرغم تاخیر در اجرای تعهدات دولت به موسسان مجری طرح، عملکرد این مدارس در مقایسه با وضع موجود مدارس بسیار مطلوب بوده است. معلمان به کار گرفته شده در این طرح که جوانان تحصیلکرده دانشگاهی هستند با وجود کمبود تجربه معلمی و کمی حقوق، اما به دلیل داشتن نیروی جوانی و انگیزه فوقالعاده، عملکرد بسیار خوبی داشتهاند.»
مدیرکل مدارس غیردولتی به چالشهای طرح خرید خدمات اشاره کرد و افزود: «امسال با ارائه ردیف مستقل مالی از سوی دولت و ایجاد سامانه نظارتی امیدواریم چند چالش این طرح، چالشهایی مانند نظارت بر قراردادهای ادارات کل و مدارس، قراردادهای موسسان و کارکنان، نظارت بر تعیین حقوق کارکنان، نظارت بر بیمه معلمان که از دغدغههای مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و همچنین نظارت بر پرداختهای ادارات کل به موسسان و ... کاسته شود.»
طهرانیان درباره نحوه نظارت بر اجرای طرح خرید خدمات هم گفت: «طبق دستور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، کارگروهی با مشارکت دفاتر معاونت آموزش متوسطه و آموزش ابتدایی و مرکز نیروی انسانی و اداره کل بودجه تشکیل شده است و امیدواریم با همکاری مدیران دفاتر و سایر بخشها امسال این طرح با نظارت و پشتیبانی بیشتری به انجام برسد.»
او گفت: «در حال حاضر دولت به طور متوسط مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ازای هر دانشآموز هزینه میکند و این در حالی است که در سال گذشته در طرح خرید خدمات برای هر دانشآموز ۸۰۰هزار تومان پرداخت شد. از این طریق مشکلات کمی نیروی انسانی با حداقل استانداردها و با مطلوبیتی بیش از گذشته نمایان شده است، در صورتیکه سرانه طرح خرید خدمات از مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به ۱۸۰۰ تومان افزایش یابد این طرح با کیفیت بسیار بالاتر و با رقابت با مدارس مطلوب میتواند بسیاری از کاستیها و مشکلات کنونی را برطرف کنند. البته این اعداد و ارقام صرفا برای هزینههای جاری است و هزینههای سرمایهای مانند فضای آموزشی و تجهیزات در آن لحاظ نشده است.»
ارسال دیدگاه